עדי כרמי, בכיר שב"כ לשעבר, דיבר היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לגבי אחותו של איסמעיל הנייה, שנעצרה בחשד לקשר עם פעילי טרור.

על מעצר אחותו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה אמר: "היא כבר עשרות שנים אזרחית ישראלית. אנחנו קיבלנו לתוך מדינת ישראל משנות ה-90 עשרות אלפי פלסטינים במסגרת איחוד משפחות והיא אחת מהן. הטיפול כרגע הוא טיפול משטרתי על רקע הסתה, אבל כמובן שהשב"כ מעורב. אני כאזרח ישראלי חייב להגיד שמעצם היותה אחותו של מנהיג חמאס הנייה, אני חושב שמדינת ישראל לא יכולה להשלים עם אירוע שכזה. משטרת ישראל החליטה לפעול ויש תוצאות לדבר הזה ואני מקווה מאוד שימצו איתה את הדין". 

"אם היא חצתה קווים אפילו במידה של הסתה או סיוע כזה ואחר, צריך למצות איתה את הדין", התעקש, "אנחנו ראינו שבחלק מהפיגועים מעורבים כאלה שהם דור ב'. יש לנו במדינת ישראל עשרות אלפי אנשים שנולדו כאן, שבני הדודים שלהם גרים בעזה או בחברון ויש להם זיקה שבעיניי מאוד בעייתית, הן בפן המשפחתי, והן בפן האידאולוגי".

כרמי המשיך: "אנחנו גם מכירים מקרים שאנשים שגרים כאן יצאו ללמוד בחברון או בעבר בעזה ובהחלט יש לזה השפעה. האנשים האלה מקיימים קשרים משפחתיים. כאן, יש פה איזשהו סיפור שהוא קצת מוזר אפילו, שאחות של מנהיג חמאס שמנהל מו"מ על חטופים, מתגוררת בתל שבע".

איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)
איסמעיל הנייה (צילום: רויטרס)

הוא העריך כי "היא לא הייתה שותפה למה שנעשה בחדרי החדרים של חמאס, אבל במידה והיא מקיימת קשרים, אפילו מסייעת בפן ההומניטרי ללא אישור או בנושאים אחרים וקשורה אולי להסתה כזו או אחרת, אז טוב שמשטרת ישראל פועלת והיא נעצרת. כמי שחיים במדינת חוק, אז הדברים נעשים בצורה מסודרת ומקצועית, ולא כי היא 'אחות-של' אז אוטומטית אנחנו נוהגים באפליה כזו או אחרת".

לגבי זהותה כאחותו של הנייה הוא טוען שזה לא רלוונטי: "היא צריכה להיות תחת החוק, יש לפעול כמו כל אזרח אחר ויחד עם זאת, יש פה סמליות, אי אפשר להתעלם מזה. האיש הזה הוא איש רע והוא מחבל ולדעתי לא מגיע לו לחיות בכלל. טוב שמטפלים ועוצרים ובודקים, ובמידה ואכן יש ראיות, ולפי מה שאני מבין, לפי מה שהמשטרה לפחות מפרסמת, יש ראיות, אז צריך להעמיד אותה על כל מה שעולה כנגדה".

עדי המשיך: "ערביי ישראל הם אזרחים כמוני כמוך, במלחמה יש מהם שנרצחו ונחטפו, יש שסייעו ויש שנלחמו, אנחנו צריכים לרתום אותם ולחבר אותם. במידה ויש עשבים שוטים, ויש כאלה, מתחילת השנה נעצרו עשרות מערביי ישראל, גם בצפון, צריך לטפל בהם בכל חומרת הדין. אני לא חושב שאנחנו צריכים לדבר על ערביי ישראל בהכללה ואני חושב שהמקרה של מאוחמ"שים (איחוד משפחות) יש כאן סימן שאנחנו צריכים כל הזמן לפקוח עין עליה".

לסיום, בכיר השב"כ לשעבר מסכם "מתחילת השנה היו למעלה מ-250 סיכולים אפקטיביים של פיגועים קשים ביותר ביו"ש, ואין רגע דל, יש פה מערכה רב-זירתית ופעילות הסתה או מימון צריך לשים על זה את היד לבצע את המעצר ולבוא חשבון עם כל מי שנוגע למה שמתקרב לפעילות טרור".