לאחר התקיפה המיוחסת לישראל בדמשק, במסגרתה חוסל מחמד רזא זאהדי, מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, גורמים ישראלים מאשרים כי ישראל אכן אחראית לחיסוך - כך מדווח היום (שני) ה"ניו יורק טיימס".

תקיפה דרמטית בדמשק: בכיר מאוד באיראן חוסל עם סגנו
החיסול המשמעותי מאז קאסם סולימאני: כל מה שאפשר לספר על התקיפה החריגה

המבנה שהותקף הוא מבנה הקונסוליה האיראנית בו משתמש שגריר איראן בסוריה כמקום מגורים. ישנם דיווחים לא רשמיים על שישה הרוגים. מחמד רזא זאהדי, בכיר מאוד בכוח קודס של משמרות המהפכה. פיקד בעבר גם על חיל האוויר של משמרות המהפכה ועל דיוויזיית האימאם חוסיין. יעד החיסול היה מפקד יחידת 18000 של כוח קודס, יחידה שאחראית בין היתר על כל הברחות האמל"ח והנשק המדויק ללבנון.

שגריר איראן בסוריה: "מטוסי F-35 שיגרו 6 טילים לעבר הקונסוליה האיראנית בדמשק. מספרם המדויק ושמותיהם של ההרוגים יפורסמו לאחר השלמת פינוי ההריסות".

מחמד רזא זאהדי הוא לא רק אישיות צבאית איראנית בכיר מאוד אלא גם ותיק מאוד - בן 79. פיקד על כוחות של משמרות המהפכה עוד במלחמת איראן-עיראק בשנות השמונים. היה גם מפקד כוחות היבשה וגם מפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה. ביצע שורת תפקידים בכירים ב״מטכ״ל״ האיראני.

כאמור, צה"ל סירב להגיב על התקיפה, אך ארבעה גורמים ישראלים, שביקשו לא להיחשף בשל רגישות הנושא, אישרו כי ישראל ביצעה את התקיפה במטרה לחסל את גנרל זאהדי, אך לא אישרו את מותו.

שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדאללהיאן, גינה בחריפות את התקיפה והצהיר כי שוחח עם עמיתו הסורי על "התקפת המשטר הציוני על מחלקת הקונסוליה בשגרירות הרפובליקה האסלאמית בדמשק". הוא האשים: "נתניהו איבד את שפיותו הנפשית בעקבות התבוסות המצטברות בעזה ואי השגת יעדיו השאפתניים".

על פי חבר במשמרות המהפכה, התקיפה כוונה לפגישה חשאית בה השתתפו בכירי מודיעין איראניים ופעילים פלסטינים לדון במלחמה בעזה. בין הבכירים האיראנים היו מפקדים בכירים בכוח קודס ומנהיגי הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, ארגון חמוש הנתמך ע"י איראן.

סוכנויות הידיעות הסוריות והאיראניות דיווחו על הרוגים רבים בתקיפות וצילמו את ההריסות, שרידי מכוניות שרופות, זכוכיות מנופצות ופסולת שכיסתה את השטח.

גורמים ישראלים טענו כי המבנה ששימש למפגש לא היה משרד דיפלומטי אלא מטה משמרות המהפכה, מה שהופך אותו למטרה צבאית ללא הגנות של קונסוליה. העיתון ניו יורק טיימס לא הצליח לאמת באופן עצמאי אם המבנה אכן שימש את משמרות המהפכה.

לטענת שגריר איראן בסוריה, התקיפה בוצעה ע"י שני מטוסי קרב מסוג F-35 וגרמה למותם של כמה יועצים צבאיים איראניים בסוריה. הוא הבטיח: "תקיפה זו תיענה בתגובה נחרצת מצדנו".