בשיחה שערך הבוקר (שלישי) פרופ' עוזי רבי, ראש מרכז המזרח התיכון באוניברסיטת ת"א, בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM התייחס על אירוע חיסול המחבלים בדמשק, ביניהם בכיר משמרות המהפכה, מוחמד רזא זהדי: "זה באמת מסוג הפעולות המביכות, יש בהן פגיעה ביוקרה של משמרות המהפכה, וצריך לזכור שלא מדובר כאן בדג, זדי הוא אדם שבמידה רבה הוא אולי האופרטור הכי בולט בכל מה שקשור לחיבור בין טהרן לחיזבאללה. לכן כשאנחנו מסתכלים הרקורד שלו, ברור שמדובר כאן באדם מאוד מרכזי. פגיעה כזו בסמוך לשגרירות, בסיטואציה הזו, יש כאן באמת משהו מאוד חודרני, שלא לומר משפיל ומביך מבחינת האיראנים".

על התגובה של האיראנים הוא מרחיב: "הם טוענים שהם יגיבו, והם כנראה יגיבו. מה שבדרך כלל האיראנים ינסו לעשות זה לפגוע במטרות יהודיות או ישראליות, זה לא חייב להיות באופן מיידי. אני לכשעצמי חושב שבעצם ישראל כאן עשתה מעשה. הסיפור דרמטי בעצם העובדה שבכל קנה מידה, זה גם ברור לאיראן, ישראל הסירה את הכפפות. היא מגלחת שכבה שלמה של חסינות שהאיראנים חשבו שיש לבכירים שלהם. אנחנו כאן במשחק פסיכולוגי מעבר לעניין האופרטיבי, שצריך לראות כיצד הוא בסופו של דבר יתפתח. אני בדעה שישראל עושה כאן מחיר מזומן על כל המעללים של איראן באיזור. אני לא מקל ראש במה שהאיראנים מאיימים, אבל לעניות דעתי, זה בסופו של דבר כלי שאם בכלל יש לו יכולת לעבוד כדי להרתיע, אני חושב שזה בהחלט שם. אני חושב שהייתי אומר שהם יזהרו מעתה בצורה אחרת לגמרי".

"מכינים את הקרקע לפיגוע גדול": כך תיראה התגובה האיראנית לחיסול בדמשק

באשר להשלכות של החיסול על ישראל ועל שכנותיה הוא משיב: "מקווה שארה"ב של אמריקה לא רוצה שתהיה כאן מלחמה אזורית, ומבינה שעזה זה רק סימפטום של הבעיה. הבעיה היא איראן, לטפל במשטר הזה צריך. במסגרת המהלומות ההדדיות, ישראל נותנת כאן לאיראן חומר למחשבה, גם ברמה האופרטיבית וגם ברמה האסטרטגית".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm