באיראן זועמים על התקיפה המיוחסת לישראל סמוך לקונסוליה האיראנית בדמשק, ומאיימים בתגובה קשה. אסד עוואד אל-זובי, מומחה ביטחון סורי, התייחס אמש לחיסול הבכירים האיראנים בבירה הסורית, ואמר כי "זה מעיד על כך שישראל משתמשת בטילים ולוויינים מתקדמים".

"חיסול מהשורה הראשונה": צביקה יחזקאלי מסביר - לא צריך לפחד מנקמה איראנית

"המבנה הזה הממוקם באזור מלא במבנים באוטוסטרדת אלמזה, ומרוחק מאוד מאתרי ההנהגה הסורית", הסביר בפתח דבריו. "הוא ממוקם מול משרד המשפטים ובסמוך לעיתונים הממסדיים בסוריה, ובנוסף הוא קרוב גם למה שמכונה "המרכז האיראני לביטחון" הממוקם באזור כפר סוסא".

לדבריו, "זה היה שטח מלא בקקטוסים שעבר חישוף, ואיראן רכשה את כל הנדל"ן הזה למעשה. באשר למבנה הזה, אפשר לספר שהוא היה סמוך לשגרירות או למבנה הקונסוליה. למעשה יש מבנים רבים שהאיראנים, בין אם בכירים או לא בכירים, משתלטים עליהם, אולם הם לא בהכרח אנשי צבא או פוליטיקאים".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כשנשאל כיצד ישראל הצליחה לבצע את התקיפה, השיב: "כאן טמונה עוצמת הטכנולוגיה הישראלית, שקודם כל משתמשת באמל"ח מדויק מאוד וכן בטילים המצוידים במצלמות המסוגלות לצלם את האדם עצמו, ועל כן הטיל יפגע בוודאות במקום הזה".

"בנוסף לכך", ציין, "קיים סנכרון בין קיום הפגישה או נוכחות האישיות לבין רגע שיגור הטיל. מטוסי F15 או F35 שירו את הטילים האלה. מדובר בטילים מדויקים שמסוגלים להגיע למטרה שלהם באופן מדויק, וגורמים לפיצוץ מדויק, דהיינו כזה שלא מתפשט כמו עם פצצות. לא מדובר בפצצה אלא בטיל מונחה להערכתי. אין ספק גם שהמטוס שהיה באוויר ביצע פעולת הנחיה כדי שהטילים לא יגרמו לנפגעים בקרב אזרחים".

את דבריו חתם באומרו כי "ישראל קיבלה החלטה כחלק מהאסטרטגיה הישראלית שאימצה לאחרונה, במקום ההרתעה הגרעינית שהיא איבדה ב-7.10. כיום היא פועלת בהתאם לאסטרטגיה החדשה המכונה "הרתעה מדויקת" ומהווה הרתעה חלקית במקומות ספציפיים נגד מטרות ספציפיות ועל ידי אמל"ח איכותי ומתקדם מאוד על מנת להשיג את התוצאה הזאת".

הכתבה הוכנה בסיוע תרגום מערבית לעברית - ביירון