ברקע ההיערכות לכניסה קרקעית לרפיח, התראיין בתקשורת הסעודית ד"ר מוחמד מוג'אהיד אלזיאת, יועץ מצרי לחשיבה ומחקר אסטרטגי, וטען כי יש הסכם אמריקאי-ישראלי להיכנס לרפיח, וזאת בין היתר בעקבות עסקאות הנשק בין וושינגטון לירושלים.

הפרשן הסורי מתמוגג: הטיל המיוחד שהימם את האיראנים בקונסוליה בדמשק | צפו
נקמה איראנית? צביקה יחזקאלי שמע את האיומים והחליט לשלוח מסר

ד"ר מוחמד מוג'אהיד אלזיאת בתקשורת המצרית (צילום :רשתות ערביות)

"להערכתי המבצע הצבאי ברפיח יתבצע וישנו הסכם ברור וסודי בין ישראל לארה"ב בעניין", אמר בפתח דבריו, "יש ראייה לכך בזכות עסקאות הנשק שבוצעו במהלך החודשים האחרונים בין ארה"ב לישראל. העסקה האחרונה שבוצעה השבוע ושכוללת בעיקר כ-2,300 פצצות חודרות מנהרות שכל אחד מהן שוקלת כ-900 ק"ג. משמעות הדבר היא שיש אספקת כלים שישמשו בפלישה הזאת או בכיבוש הזה או בהתפשטות הזאת".

"הבעיה היא שארה"ב חרדה לחיי אזרחים ובה בעת היא מספקת פצצות שמכונות 'פצצות טיפשות' אשר היא מודעת לכך שהן לא חכמות מאוד וגורמות לנפגעים", הוסיף ,"היא מודעת לכך היטב. הנקודה השנייה היא שיתוף הפעולה המודיעיני הפורה בין שני הצדדים בכל הנוגע לאיסוף מידע בנוגע לחטופים ובנוגע להנהגת חמאס ושמשמש ברמה הגבוהה ביותר בתוקף ההסכם הסודי שנחתם בין ביידן לנתניהו".

רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
רפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

לסיום אמר: "הנקודה השלישית נוגעת לחמ"ל המכונה החמ"ל המשותף לניהול המערכה. ארה"ב איתנה בדעתה למלא את החובה לבודד את רצועת עזה על ידי ציר פילדלפי בטענה שהיא תאבטח את הגבול עם מצרים מכיוון שמצרים התנגדה מההתחלה לפלישה לציר פילדלפי או לכך שתהיה נוכחות צבאית אמריקאית שתעשה מצור על עזה באזור הזה. על כן, מדובר כעת על אופן אבטחת הגבול באמצעים משוכללים ללא פלישה או נוכחות של כוחות ישראליים שיהוו הפרה בהסכם השלום מול מצרים".

הכתבה הוכנה בסיוע תרגום מערבית לעברית - ביירון