שבעה אזרחים זרים שפעלו בעזה במסגרת ארגון הסיוע הבינלאומי "World Central Kitchen" נהרגו הלילה במהלך תקיפה אווירית המיוחסת לישראל במרכז רצועת עזה. בעולם גינו בחריפות את ישראל ודרשו הבהרות. בעוד ברשתות החברתיות מפרסמים פלסטינים תמונות של ההרוגים שלטענתם היו ברכב, ברשת מתעוררת השאלה האם חיל האוויר אכן ירה על רכב הסיוע.

פיץ' הותירה את דירוג האשראי של ישראל על כנו - אך יש גם בשורה רעה
"האמון של נסראללה התערער, החיסול בסוריה השפיע על צמרת חיזבאללה"

"הסתכלתי עכשיו על התמונות שפרסמו הפלסטינים של המכונית של הארגון הבינלאומי WCK, ויש לי כמה סימני שאלה", כתב גולש בשם פיליפ ברשת X תחת שם המשתמש Ph.Gritti. "התמונה הראשונה מראה את המכונית במצב חיצוני טוב אבל עם חור בגג. בתמונות האחרות אנחנו רואים את אותו רכב הרוס לחלוטין ושרוף. האם הוא נהרס על ידי אנשים כדי למחוק עקבות?", תהה.

"הנזק הראשוני למכונית בתמונה הראשונה מוגבל מאוד, מה שנראה כמו ירי מרגמה בקוטר קטן, פנים המכונית נותר במצב טוב. אבל בתמונות האחרות אנו מבחינים כי הפנים של אותו רכב נהרס לחלוטין ונשרף", כתב והוסיף כי "המכונית נהרסה לחלוטין אך באורח פלא הלוגו של ההתאחדות הבינלאומית נשמר בקפידה מפני נזק".

"מהתמונות של הרכב ניתן להבחין בקלות כי גרסת התקיפה האווירית היא לא ממש מוחשית", כתב פיליפ.

גולש אחר בשם כריס אוסייק טען כי מדובר בשלושה רכבים שונים וציין כי "הרכב שלישי נמצא בערך 1.6 ק"מ מהמכונית השנייה".

כאמור, במהלך הלילה נהרגו שבעה אזרחים זרים שפעלו במסגרת ארגון הסיוע הבינלאומי World Central Kitchen במהלך תקיפה אווירית המיוחסת לישראל במרכז הרצועה.

בארגון החליטו לעצור את פעילותו באזור באופן מידי. מהארגון נמסר כי "השיירה שלנו הופצצה עם יציאתה ממחסן דיר אל-בלח, למרות תיאום תנועות עם הצבא הישראלי. הצוות שלנו נסע בשתי מכוניות משוריינות הנושאות את הלוגו של הארגון באזור רחוק מאזורי סכסוך".

מהבית הלבן נמסר כי הם "שבורי לב ומודאגים. יש להגן על עובדי סיוע הומניטרי, קוראים לישראל לחקור במהירות את האירוע". ראש ממשלת אוסטרליה התייחס למותו של אזרח אוסטרלי בתקרית ואמר כי "מותו בלתי מקובל לחלוטין" והשגריר הישראלי יזומן לשיחה.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן אמר במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הצרפתי: "צריך להגן על עובדי סיוע. שוחחנו עם ממשלת ישראל בנושא התקרית הזו ודרשנו חקירה מיידית כדי להבין מה קרה".

דובר צה"ל דניאל הגרי הביע התנצלות מטעם צה"ל והבהיר כי הצבא יתחקר לעומק את האירוע הדרמטי. בתוך כך, גורם ישראלי בכיר התייחס לתקרית: "מדובר בתקרית מצערת שמגיעה ברקע מבצעי לא פשוט. התחקירים המבצעיים כבר מתקיימים ושיח בדרגים הגבוהים ביותר יתבצע".