למרות שישראל לא נטלה אחריות באופן רשמי, איראן כבר שלחה אצבע מאשימה וטענה כי ישראל היא זו שביצעה את התקיפה במבנה הצמוד לשגרירות הרפובליקה האסלאמית בסוריה. בתוך כך, יממה לאחר החיסול, מתגלים פרטים נוספים על מחמד רזא זאהדי, מי שהיה מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון והיה אחראי על העברת הנשק לחיזבאללה.

זאהדי שישמש כאמור כמפקד הכוחות האיראניים בסוריה ולבנון, הפך לאיראני הבכיר ביותר שמחוסל מאז קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס, שחוסל בתקיפה אמריקנית בבגדד בינואר 2022. על פי דיווחים ברדיו פרדא, הענף האיראני של 'רדיו אירופה החופשית', זאהדי ביקר בשבועות האחרונים במנהרות חיזבאללה בשטח לבנון, ונפגש שם עם גורמים בכירים בחמאס, הג'יהאד האסלאמי, בקרב המורדים החות'ים בתימן והמיליציות הפרו-איראניות הפועלות בעיראק. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי גם דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, השתתף בפגישות.

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

זירת החיסול בסוריה  (צילום: רשתות ערביות)
זירת החיסול בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

הפגישות הללו נערכו בזמן שמזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה הוזמן לאיראן, במקביל להגעתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה. על פי הדיווחים, הבכירים בארגוני הטרור הגיעו לטהרן על מנת לתאם את המשך הלחימה ברצועת עזה.

לאחר החיסול המיוחס לישראל, בכירים באיראן שלחו מסר מאיים לישראל והזהירו כי יגיבו בעוצמה. נשיא איראן אבראהים ראיסי שחרר היום הצהרה ובה טען, כי חיסולו של מוחמד רזא זאהדי, שבוצע אמש בבירת סוריה דמשק: "לא יישאר ללא מענה". בנוסף אמר ראיסי כי "הציונים צריכים לדעת שהם לעולם לא ישיגו את מטרותיהם הרעות בפעולות לא אנושיות כאלה, והפשע הפחדני הזה לא יישאר ללא מענה".

נשיא איראן אבראהים ראיסי מסייר בבסיס של משמרות המהפכה (צילום: רויטרס)
נשיא איראן אבראהים ראיסי מסייר בבסיס של משמרות המהפכה (צילום: רויטרס)

גם המנהיג בעליון של איראן, עלי חמינאי, הגיב והתחייב על "נקמה" נגד ישראל ואומר שהיא "תצטער" על התקפתה על הקונסוליה האיראנית בדמשק. "אני מביע את תנחומי למות הקדושים של ילדיו של רשיד מיהן אסלאמי, בנוכחות המנהיג העליון", המשיך. "בחיל משמרות המהפכה האסלאמית, ובמיוחד במשפחותיהם המכובדות, אני מתפלל לרוממות הקדושים הללו בדרגה ובחברותא עם האימאמים של אתאר". בסיום ההצהרה אמר: "המשטר הציוני העלה על סדר יומו התנקשויות עיוורות, אך עליו לדעת כי לעולם לא ישיג את מטרותיו המרושעות עם כאלה צעדים לא אנושיים. הפשע הפחדני הזה לא יישאר ללא מענה".

גם הזרוע הצבאית של חמאס התייחסה לחיסול: "מגנים את החיסול ומשבחים את תפקידו הגדול בבניית חזית ההתנגדות נגד ישראל לאורך שנים ארוכות ואת תפקידו הבולט במלחמה".