ישראל אמנם לא נטלה אחריות על חיסולו של מחמד רזא זאהדי, מי ששימש כמפקד כוח קודס סוריה ולבנון, אך איראן כבר שלחה מסר מאיים, ואיימה כי תגיב בעוצמה. בתוך כך, בלבנון החלו לבחון כיצד הרפובליקה האסלאמית צפויה להגיב על החיסול, והאם חיזבאללה ייקח בכך חלק.

"התגובה של איראן כנגד הפעולה המיוחסת ישראל תהיה מונעת בעיקר מהצורך להחזיר לעצמה את ההרתעה", טוענת אמל סעד, חוקרת לבנונית בכירה לענייני חיזבאללה ואיראן. לדבריה, "חיסול זאהדי הוא המכה הקשה ביותר שספגה איראן מאז שמפקד כוח קודס לשעבר, קאסם סולימאני, חוסל בתקיפה אמריקנית בבגדד ב-2020. התגובה של איראן תהיה גם מונעת מהצורך להבטיח שישראל לא תוכל לפעול ללא עונש".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

זירת חיסול הבכיר האיראני בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
זירת חיסול הבכיר האיראני בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

עוד הוסיפה סעד כי "התגובה של איראן יכולה לצאת לפועל על ידיה באופן ישיר, או בעקיפין, באמצעות בנות בריתה באזור". את הטענה ביססה על דבריו של המנהיג העליון, עלי חמינאי, שאיים כי "האמיצים שלנו יגיבו על כך", כשהכוונה היא לתגמול ישיר מאיראן. בנוסף, איראן אף צפויה גם לפגוע בכוחות אמריקנים באמצעות ארגוני הפרוקסי שלה הפועלים במזרח התיכון.

על פי דיווחים ברדיו פרדא, הענף האיראני של 'רדיו אירופה החופשית', זאהדי ביקר בשבועות האחרונים במנהרות חיזבאללה בשטח לבנון, ונפגש שם עם גורמים בכירים בחמאס, הג'יהאד האסלאמי, בקרב המורדים החות'ים בתימן והמיליציות הפרו-איראניות הפועלות בעיראק. גורמים המעורים בפרטים מסרו כי גם דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, השתתף בפגישות. הפגישות הללו נערכו בזמן שמזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה הוזמן לאיראן, במקביל להגעתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה. על פי הדיווחים, הבכירים בארגוני הטרור הגיעו לטהרן על מנת לתאם את המשך הלחימה ברצועת עזה.

לאחר החיסול המיוחס לישראל, בכירים באיראן שלחו מסר מאיים לישראל והזהירו כי יגיבו בעוצמה. נשיא איראן אבראהים ראיסי שחרר היום הצהרה ובה טען, כי חיסולו של מוחמד רזא זאהדי, שבוצע אמש בבירת סוריה דמשק: "לא יישאר ללא מענה". בנוסף אמר ראיסי כי "הציונים צריכים לדעת שהם לעולם לא ישיגו את מטרותיהם הרעות בפעולות לא אנושיות כאלה, והפשע הפחדני הזה לא יישאר ללא מענה".