דובר צה"ל בערבית סגן אלוף אביחי אדרעי אמר היום (רביעי) כי על מי מידע שיש ברשות צה"ל, הפיצוץ שאירע ב-30 במרץ בכפר רמיש, שבו נפצעו מספר עובדי יוניפי"ל נגרם לאחר שרכב הסיור שלהם עלה על מטען שהונח בעבר על ידי פעילי חיזבאללה.

"ישראל רוצה לגרור למלחמה": חילוקי דעות באיראן על התגובה לתקיפה בדמשק, בישראל מזהירים
ישראל מוכנה להתפשר: מאחורי הקלעים של המו"מ לעסקת חטופים

תקיפות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

מיד לאחר האירוע החריג, מיהרו גורמים בינלאומים להאשים את ישראל. גורמים ביטחוניים מסרו באותו היום לסוכנות הידיעות "רויטרס" שבמהלך התקיפה נפגע רכב של משקיפי האו"ם, אך בצה"ל מכחישים את הדיווח. ראש ממשלת לבנון,  נג'יב מיקאתי, פרסם הצהרה ובה הוא מגנה את האירוע ש"כוון" לעבר האו"ם.

ארגון יוניפי"ל המוצב בדרום לבנון על מנת לאכוף את שמירת החלטה 1701 של האו"ם, אישר כי ארבעה מאנשיו נפצעו בפיצוץ שהתרחש במהלך סיור למשקיפים, והבהיר: "טרם ידוע מה מקור הפיצוץ, הנסיבות נחקרות. כל פגיעה בכוחות או"ם בלתי מתקבלת על הדעת".

באתר הלבנוני "אל-אחבאר" המזוהה עם חיזבאללה דיווחו ששלושה מחברי הצוות הועברו לבית חולים בביירות, ושהמתרגם ששהה איתם נפצע קל. עוד צוטט מקור ביטחוני לטענתו, שאמר: "התוקפנות הישראלית נגד צוות המעקב על שביתת הנשק הייתה מכוונת - כיוון שכלי הרכב של האו"ם נושאים את הלוגו של הארגון בכל מקום נראה לעין, ולא זזים אלא בהודעה מוקדמת לצבא הישראלי". עוד נאמר מפי המקור כי "מחקירה ראשונית עלה שהצוות הרגיש שכטב"ם עוקב אחריהם, לכן אנשי הצוות יצאו מהרכב והתפזרו לפני שהטיל פגע בהם".