המתיחות בין ישראל לאיראן גוברת בעקבות חיסולו של מוחמד רזא זאהדי, מבכירי כוח קודס של משמרות המהפכה. בכירים ברפובליקה האסלאמית כבר הודיעו כי החיסול לא יעבור בשתיקה ויגיבו על כך בעוצמה. בתוך כך, סמיר תקי, חוקר ערבי ומומחה למזרח תיכון, שוחח היום (רביעי) ברשת אל-חדת' הסעודי וטען כי "שתי המדינות מתקדמים לעבר התנגשות נרחבת".

לדבריו, "עד כה ישראל עדיין מסתפקת במה שהיא מכנה 'כיסוח דשא', כלומר חיסול אישים ספציפיים, ואם לשפוט לפי הצהרותיו של המנהיג העליון חמינאי, ולפי הצהרות נוספות שיוצאות מאיראן, ניתן לצפות ברמת סבירות גבוהה מאוד שאיראן תנסה בתגובה לפגוע בכמה דיפלומטים או לתקוף אתר ישראלי, ככל הנראה מחוץ למזרח התיכון".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

החיסול בלבנון  (צילום: רשתות ערביות)
החיסול בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

"על כל פנים, אנחנו צועדים לעבר התנגשות. ניכר כעת כי לאחר התקיפה הזאת היכולת של ההנהגה האיראנית לשחרר הצהרות בסגנון 'אנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב' השתנתה וכעת הם מדברים על תגובה כפולה ומכופלת. אם כך, חל מפנה משמעותי. מנגד להערכתי ישראל ממשיכה במדיניות שלה. אולם אחת השאלות הגדולות היא עמדת הממשל האמריקני. ברור עד כה שייתכן שתפורסם הודעת גינוי לתקיפת בסמוך לשגרירות איראן אולם זאת לא תהיה המטרה העיקרית. המטרה העיקרית לדעתי היא להבין בדיוק עד כמה ארה"ב מוכנה כעת לתת כרטיס לבן לישראל לבצע פעילות כלשהי בלבנון. יתרה מכך, הדבר מעיד על כך שארה"ב סבורה שאנחנו לקראת דעיכת העימות בעזה", הוסיף.

על פי הדיווח שפורסם היום בוול סטריט ג'ורנל, "איראן מתכננת להגיב אך לא תסלים בדרכים שעלולות לעורר פגיעה ישראלית ישירה במתקניה המקומיים, במיוחד בתוכנית הגרעין שלה", אמר פקיד איראני ויועץ למשמרות המהפכה. כמו כן, העיתון האמריקני השיג עותק של מכתב איראני למועצת הביטחון בו אמרה איראן כי תנקוט "תגובה נחרצת" למתקפה הישראלית אך ״בהתאם לחוקים הבינלאומיים״.

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה