המתיחות בין ישראל לאיראן גוברת בעקבות חיסולו של מוחמד רזא זאהדי, מבכירי כוח קודס של משמרות המהפכה. בינתיים, בתקשורת הערבית מנסים עדיין להאריך כיצד תיראה התגובה של הרפובליקה האסלאמית כנגד המהלך המיוחס לישראל. עלי נורי זאדה, הפרשן לענייני איראן, התראיין היום (רביעי) לרשת אל-חדת' הסעודית כי למרות האיומים של איראן בעבר, טהרן מודעת לכך שישראל ערוכה לעימות.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לדבריו, "חמינאי כבר איים בעבר על ישראל שהוא ישמיד את חיפה ואת תל אביב תוך דקות ספורות, אם איראן או בכירים איראנים יחוסלו על ידי ישראל. אך הדבר לא קרה. מפקד משמרות המהפכה איים לאחר מותו של קאסם סולימאני בנקמה קשה ושמענו ביטויים כמו 'השמדת ישראל', 'השמדת תל אביב', 'השמדת אזור' וכו'. אולם הדבר לא קרה מכיוון שהמשטר האיראני מודע היטב לכך שישראל ערוכה לעימות הזה ולכך שבנימין נתניהו מייחל לכך שהעימות הזה יתרחש".

זירת חיסול הבכיר האיראני בסוריה (צילום: רשתות ערביות)
זירת חיסול הבכיר האיראני בסוריה (צילום: רשתות ערביות)

מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי (צילום: רשתות ערביות)

עוד טען כי "לישראל יש משתפי פעולה במקומות הרגישים ביותר של משמרות המהפכה, הגם שהם הצליחו לגנוב 50 אלף מסמכים מאיראן ללא כל התנגדות. באשר לפגיעה באתרים דיפלומטיים, איראן היא הראשונה שהחלה בכך. היא השמידה את שגרירות ארה"ב בביירות. היא כבשה את שגרירות ארה"ב בטהרן. זאת המשמעות של הפרת חסינות השגרירויות. ישראל ניצלה זאת בפרט מכיוון שהפיקוד הצבאי האיראנית הוקמה בקונסוליה האיראנית".

את דבריו חתם באומרו כי "היום נערכו הפגנות בכיכר פלסטין בטהרן. זאת התגובה של הרפובליקה האסלאמית האיראנית ואולי חלק מהארגונים שפועלים תחתיה ישגרו איזה טיל או מל"ט, אולם איראן לא תיכנס לעימות ישיר עם ישראל. ישראל מודעת לכך היטב, ועל כן היא תשתמש בכל צעד איראני כדי להגיב לה מכיוון שישראל תתרץ אז לארה"ב שהיא נתונה להתקפה ושאיראן רוצה לחסל את ישראל, מה שייתן לה הצדקה להגן על עצמה. על כן, ישנם ברי דעת באיראן שמסתפקים בשחרור הצהרות חוצבות להבות ואיומים אבל לא נראה את הדבר מתממש בקרוב".

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה