רח"ט מחקר, תא"ל עמית סער, נאלץ לסיים את תפקידו לאחר שאובחן לו בימים האחרונים גידול ממאיר אשר מחייב טיפול מיידי. בעקבות ההחלפה הפתאומית, תא"ל במיל' איתי ברון נענה למשימה החשובה ולבקשת הרמטכ"ל ימלא את מקומו של רח"ט מחקר בחודשים הקרובים עד למינוי קבוע. ברון שימש כרח"ט מחקר בין השנים 2011-2015, משרת במילואים בחטיבת המחקר מיומה הראשון של המלחמה, והוא בקיא בתמונת המודיעין.

שלושה תרחישים לנקמה האיראנית: ישראל בכוננות ספיגה לאחר החיסול בסוריה
גיורא איילנד טוען: זו הסיבה שישראל מתעכבת לפעול ברפיח

תא"ל סער הוא קצין עתיר זכויות, אשר תרם רבות לביטחונה של מדינת ישראל, גם בימים אלו של מלחמה. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מוקיר את פועלו רב השנים בצה"ל, ואת עשייתו לאורך כל חייו לביטחון אזרחי מדינת ישראל.

באיגרת ששלח לאנשי ונשות חטיבת המחקר כתב: "בחודשים האחרונים חווינו כולנו ואני בראשכם, זעזוע עמוק. במה שמצופה מאיתנו, במה שאנחנו מצפים מעצמנו. מהשיחה הראשונה שלי עם החטיבה אחרי שבעה באוקטובר, עוד לפני שביררתי את הפרט הראשון, הבהרתי שבעולם הערכי שבו אני חי אני מתכוון לקחת אחריות. אנחנו נברר ונתחקר כל פרט, כל הערכה שפרסמנו, כל דגל שהרמנו, אבל קודם נתייצב באמירה ערכית פיקודית".

דובר צה"ל מסר: "בהמשך לסיום תפקידו המיידי של רח״ט מחקר, תא״ל עמית סער, לאחר שאובחן לו בימים האחרונים גידול ממאיר, התקיים היום דיון איוש לתפקיד רח״ט מחקר. הרמטכ״ל מינה באישור שר הביטחון את אלוף משנה א׳ לתפקיד רח״ט מחקר. הקצין יועלה לדרגת תת-אלוף. הקצין ייכנס לתפקיד בעוד מספר חודשים, ובשלב זה ימלא את מקומו תת-אלוף במיל׳ איתי ברון שנענה למשימה והסכים לשאת בתפקיד בתקופה מורכבת זו. הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מוקיר את פועלו רב השנים של תא״ל עמית סער בצה"ל, ואת עשייתו לאורך כל חייו לביטחון אזרחי מדינת ישראל, ומאחל לו החלמה מהירה".