ההסלמה בין ישראל לאיראןהפרשן הלבנוני חאלד חמאדה טען היום (חמישי) בפני ערוץ אל-חדת' הסעודי, כי למרות האיומים של בכירים בטהרן, שחיסולו של מחמד רזא זאהדי, מי שהיה מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, לא יעבור בשתיקה, איראן אינה תגיב באופן צבאי. לדבריו, "הפעולות האמריקניות בעיראק וסוריה הובילו לכך להפסקת התקיפות של המיליציות השיעיות", ועל כן, "מדובר באזהרה לרשויות בטהרן לפני יציאה להרפתקה שמשרתת את ישראל".

חמאדה אמר כי תקיפת הקונסוליה האיראנית בסוריה, שמיוחסת לישראל, משמעותית הרבה יותר מאשר חיסולו של בכיר כזה או אחר במשמרות המהפכה. "מדובר בפגיעה בהתבססות האיראנית בסוריה וזה מעיד על כך שאפילו הנכסים האזרחיים, שמוגנים בחוק הבינלאומי, אינם כלולים ברשימת הדברים האסורים על ישראל", אמר, והדגיש כי זה הדבר שמעצבן את האיראנים יותר מהכל.

על הציפייה לתגובה איראנית, הסביר כי "לאיראן אין את האמצעים הצבאיים הדרושים לביצוע תקיפה דומה. מעבר לכך, יש הגבלות וסיכונים רבים אם הזרועות של טהרן יבצעו פעולה. יש עליהם הגבלות, בראש ובראשונה בנוגע לזירה הלבנונית, אני סבור שחיזבאללה מעדיף תמיד להצהיר שהוא לא מעוניין בהרחבת המלחמה, ומשתמש באמצעים אחרים כדי למנוע עימות כולל".

עוד הוסיף כי "אני סבור שלא תהיה תגובה איראנית. איראן מעוניינת לשמר את מה שניתן לשמר מההשפעה שלה תחת חסות אמריקאית. היא מסתכנת מאוד אם היא שוקלת כל פעילות שעלולה לחרוג מהרגיל, האזהרות האמריקאיות האחרונות בעיראק ובסוריה הובילו להרגעת הפלגים האיראניים ולעצירת הפעולות. העיתונים באיראן אותם קראתי ביומיים האחרונים, עוסקים בהכלה ובאזהרה לרשויות בטהרן מפני יציאה להרפתקה שמשרתת את ישראל.

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה