מספר ימים לאחר החיסול הדרמטי בסוריה של בכיר משמרות המהפכה ועל הרקע הכוננות הישראלית לתגובה אפשרית, בני סבטי, חוקר איראן במכון למחקרי ביטחון לאומי, התראיין הבוקר (שבת) בכאן רשת ב', והתייחס למתרחש בימים אלו במדינה הפרסית.

מטח חסר תקדים של כטב"מים וטילים: כך תגיב איראן לחיסול הדרמטי בסוריה?
הכתובת כבר על הקיר: ישראל בדרך למלחמה שעוד לא הכרנו

"המשטר באיראן עושה הרבה טקסים ואירועים, על מנת להוציא קיטור לציבור המתלהם שלו", ציין. עם זאת, טען כי מדובר רק בכ-20% מהציבור שמביע תמיכה במשמרות המהפכה: "אבל הם בעלי הנשק והממון, ואלו שמנהלים". 

תיעוד זירת החיסול בסוריה (צילום :רשתות ערביות)

עוד הוסיף: "בסוף, איראן לא רוצה להיגרר למלחמה ישירה. מזמן היינו צריכים להגיד שאיראן היא זו שמעורבת בדברים. בתקשורת האיראנית לא עוסקים הרבה בתגובה הצבאית, אלא יותר עסוקים ב'אזורים הרגשיים'".

כמו כן, הוא תקף את המשטר האיראני: "האיראנים לא רוצים להתבזות מול הציבור שלהם, תמיד הם בפועל מתבזים. הצעדים האיראנים הם מאוד "נראותיים", זה הרבה יותר חשוב להם מהעשייה עצמה. הרבה פעמים הם מציגים כישלון כהצלחה. זה מראה על מגבלת הכוח האיראנית".

הוא הציג את התפיסה של משמרות המהפכה בנוגע למחלוקות הכבדות שקיימות בימים אלו בין ישראל לארה"ב: "הם רואים את הפיצול שנוצר בין ישראל לארצות הברית כדבר מבורך. חלקם חושבים שזה לתמיד, אבל החלק הפרגמטי יותר מבין שאם איראן תבצע צעדים קשים יותר, זה יכול לעורר את ארה"ב מעשית. הם פוחדים מארה"ב כמו שלא פוחדים משום דבר אחר. הם זוכרים טוב מאוד שהאמריקאים הם אלו שהביאו לסיום המלחמה נגד עיראק".