מלחמת חרבות ברזל: כרמית קציר, אחותו של החטוף אלעד קציר פרסמה היום (שבת) פוסט בפייסבוק ובו בישרה, כי אלעד נרצח בשבי ארגון הטרור החמאס ברצועת עזה. גופתו הוחזרה לישראל הלילה (בין שישי לשבת) במבצע של צה"ל. כזכור, אלעד הוא הבן של חנה קציר שחזרה פצועה באורח קשה בעסקת החטופים הקודמת.

לאחר סערת שרה נתניהו וההדחה: המסביר הלאומי מדבר
ארבעה מחבלים חוסלו בח'אן יונס; 40 טון חומר נפץ הושמד | צפו בפעילות גבעתי

"קיבלנו בשורות קשות. אלעד הובא הלילה לישראל, אחרי שנרצח בשבי", כתבה כרמית. "דובר צה"ל יספר לכם על פעולת החילוץ האמיצה, שאכן היתה כזו. במציאות הנוראית שיצרו לנו, גם זו נחמה. יהיה לאלעד קבר בניר עוז. אנחנו לא נישאר בחוסר וודאות".

"דובר צה"ל לא יספר לכם שלרוה"מ, לקבינט ולצה"ל אין מושג איפה מוחזקים מרבית החטופים, החיים והנרצחים. הוא גם לא יספר לכם שאין להם שום דרך לשמור על החטופים, גם כשהם יודעים איפה הם. אלעד נחטף מביתו בניר עוז חי ושלם וצולם פעמיים מתוך השבי. ניתן היה להציל אותו לו עסקה היתה קורית בזמן. המנהיגות שלנו פחדנית ומונעת משיקולים פוליטיים ולכן זה לא קרה".

בית הרוס בקיבוץ ניר עוז (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בית הרוס בקיבוץ ניר עוז (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

"הוא אולי יוכר כנפגע פעולות איבה אבל המונח המדויק הוא "נפגע פעולות הפקרה". הוא הופקר ב-7.10 והופקר 183 ימים בשבי, בהם ניתן היה להחזירו בחיים. 'כל שמאחר לפדות השבויים היכן שאפשר להקדים, כאילו שופך דמים'.

בסיום כתבה: "ראש הממשלה, קבינט המלחמה וחברי הקואליציה. תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה. יש לכם עוד 133 חטופים לפדות, עולמות להציל. אלעדי - יהי זכרך צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. לא ככה הסיפור שלך ושלנו היה צריך להסתיים. סליחה שלא הצלחנו להציל אותך. אוהבת אותך לנצח, כרמן".

מדוברות קיבוץ ניר עוז נמסר: "קיבוץ ניר עוז מודיע בצער כבד על הירצחו של אלעד קציר בשבי בעזה לאחר שסבל עינויי גוף ונפש במשך חודשים. על פי המידע שהתקבל מצה״ל, אלעד נרצח בשבי בחודש ינואר וגופתו הושבה היום לישראל במהלך מבצע צבאי. אלעד היה בן 47, חבר קיבוץ ניר עוז.  אביו, רמי קציר ז״ל נרצח בטבח ב-7.10 ואמו חנה קציר נחטפה גם היא ב-7.10 ושוחררה. אלעד היה איש של צחוק, חיבוק ושמחה, שדות ואדמה. אהוב במיוחד על ילדי הקיבוץ, חבריו ותושביו. יהי זכרו ברוך".

מדובר צה"ל ודוברות שב"כ נמסר: "גופתו של החטוף אלעד קציר ז״ל, אשר על פי מידע מודיעיני נרצח בשבי על ידי ארגון הטרור גא״פ, חולצה הלילה מחאן יונס במבצע של עוצבת הקומנדו בהכוונת שב"כ ואמ״ן והוחזרה לשטח מדינת ישראל. גופתו אותרה באמצעות מידע מודיעיני של אמ״ן ושב״כ וזיהוי מדויק של יחידת אגוז".

"לאחר הליך זיהוי שבוצע הלילה על ידי גורמי רפואה במכון לרפואה משפטית, נציגי צה״ל ושב"כ הודיעו למשפחתו של אלעד קציר ז״ל על חילוץ גופתו", המשיכו. "צה״ל ושב"כ משתתפים בצער המשפחה. במהלך מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר, אלעד קציר ז״ל נחטף ע״י ארגון הטרור גא״פ מקיבוץ ניר עוז. אימו, חנה, נחטפה גם היא על ידי הגא״פ ושוחררה ב-24 בנובמבר במסגרת מתווה החזרת החטופים, ואביו, אברהם ז״ל, נרצח בקיבוץ".

חנה קציר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)
חנה קציר (צילום: מטה משפחות החטופים והנעדרים)

"המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא השבת כל החטופים הביתה", כתבו לסיום. "צה״ל ושב״כ פועלים באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימה זו, ולא נרפה עד להשלמתה".

פעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי בשכונת ׳אל אמל׳ בחאן יונס. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)
מעמותת "היציע הצפוני", שמייצגת את אוהדי מכבי חיפה, אותה אהד קציר ז"ל במשך כל חייו, ואף היו מנוי למשחקי הבית של הקבוצה, נמסר: "עמותת היציע הצפוני אבלה ומרכינה ראש עם היוודע דבר הירצחו של האוהד המסור אלעד קציר ז"ל, אשר נחטף בשביעי באוקטובר. אנו כואבים את מותם של 90 אוהדים ואוהדות מכבי חיפה, שיישארו חלק מאיתנו לנצח. נבקש לשלוח תנחומים למשפחת קציר, ולכל המשפחות השכולות, ולחזק את אלו שעוד ממתינות ליקיריהן, בתקווה גדולה שיחזרו במהרה".