שני בני אדם נפצעו היום (ראשון) בפיגוע ירי בנבי אליאס שבשומרון, אחת מהן - חיילת כבת 19, במצב קשה ובסכנת חיים, ואזרח בשנות ה-40 לחייו נפצע באורח קל. המחבל נמלט לעבר כפר פלסטיני סמוך, וצה"ל מקיים אחריו מצוד. בעקבות האירוע, כביש 55 נסגר לתנועה לשני הכיוונים, והנהגים מתבקשים לנסוע בדרכים חלופיות.

במהלך הלילה: עשרות ערבים נעצרו בהר הבית בחשד להסתה לטרור
בקבוקי תבערה ומטענים: צה"ל סיכל פיגוע הלילה סמוך לקרני שומרון

גורם ביטחוני אמר לגל"צ כי "המחבל ארב בצידי כביש 55, ופתח באש לעבר המכוניות הישראליות - אוטובוס ורכב. לאחר מכן נמלט רגלית. מסתמן שהצעירה הפצועה קשה נפגעה בירי על האוטובוס והפצוע הקל נפצע בירי על הרכב הפרטי", עוד הוסיף כי הכוחות איתרו את המחבל ומבצעים אחריו מרדף.

שמוליק, מהיישוב קרני שומרון, שהיה עד ראייה סיפר: "הייתי בדרך הביתה בשעה 10 ורבע פתאום נעצר אוטו בנתיב הנגדי. וראיתי שמשהו לא בסדר, ראיתי שהוא מוציא M 16 ויורה עליי בסביבות 13-14 כדורים. אני התכופפתי תוך כדי נסיעה, עצרתי וראיתי וראיתי שהוא מחליף מחסנית, והתחלתי לרוץ לכיוון שלו. יש לי שתי פגיעות בדלת הקדמית ובחלון הקדמי".

"ואז הוא ראה שאני רץ אחריו, והשאיר את האוטו שלו דלוק, עם טלפון באוטו, והתחיל לברוח לכיוון קלקיליה. אני יכול לציין שלפני הייתה ניידות משטרה שגם עליה הוא ירה, הניידת לא בחרה לעצור, אני עצרתי והמשכתי לרוץ אחריו. מנעתי אסון שיכול היה להיות יותר גדול".

בסוף השבוע חוסלו כוחות צה"ל חוליה ובה שני מחבלים שעל פי החשד הטמינו מטענים לצד הדרך בשילוב של בקבוקי תבערה במטרה לארוב לנהגים על ציר 55 סמוך לקרני שומרון.

נזק לאוטובוס בפיגוע ירי בשומרון (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')
נזק לאוטובוס בפיגוע ירי בשומרון (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

בשבוע שעבר נפצעו ארבעה שוטרים בפיגוע דריסה בסמוך לצומת טירה. מצבו של אחד מהם, צעיר בשנות ה-20 לחייו, שנפצע באורח קשה, הוגדר הבוקר כבינוני. הדורס, תושב טירה, נמלט מהמקום, ולפי החשד המשיך משם למעבר אליהו בסמוך לאלפי מנשה, ניסה לדקור את כוחות הביטחון שהיו במקום – ונוטרל. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

ביום שישי לפנות בוקר, חשוד ביצע ירי לעבר רכב של צה"ל, לאחר שחצה את מעבר נהר הירדן. לא נרשמו נפגעים. בצה"ל ביקשו להדגיש כי החשוד לא חצה את גדר המערכת. עוד נמסר מטעמו כי האירוע מתוחקר.  כמו כן, נבדק חשד שמדובר בחייל בצבא הירדני, כך דיווח העיתונאי דורון קדוש.