איראן צפויה להוציא את הנקמה על חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק במתקפה על רמת הגולן, כך לטענת גורמים מקומיים. לטענת הגורמים, איראן אינה מעוניינת בהרחבה משמעותית של המלחמה, ולכן היא רואה ברמת הגולן כ"מטרה נוחה". כמו כן, הזכיר כי ברמת הגולן קיימים מספר מתקנים של צה"ל. 

רק על פי פרסומים זרים: באיראן לא יודו בזה - אבל חוששים מאוד מהטילים של ישראל
איראן בפרנויה מהחיסול בקונסוליה: זה החשוד המרכזי שהעביר לישראל את המידע

מוקדם יותר, גולה סורי שמתנגד למשטר אסד, טען כי באיראן חושדים שגורמים בסוריה היו מעורבים במספר מקרי חיסול של אנשי משמרות המהפכה בשטח המדינה, לאורך השנים האחרונות. החשד מתמקד ב-18 מפקדים שחוסלו בתוך מספר חודשים בלבד, בתקיפות שיוחסו לישראל. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד זירת החיסול בסוריה (צילום :רשתות ערביות)

על פי דבריו, לאחר חיסולו של רזא מוסווי בסוריה בחודש דצמבר 2023, נפתחה חקירה משותפת בין שתי המדינות, שנערכה ע"י שירותי המודיעין שלהן, וניסתה להתחקות אחר פרצת אבטחה אפשרית. עם זאת, בשלב מסוים בחרו באיראן לפתוח בחקירה עצמאית יחד עם החיזבאללה, זאת בעקבות חשש כי המודיעין הסורי מפריע למהלך החקירה. 

החקירה העצמאית הובילה למסקנה כי פרצות הביטחון וההדלפות שהובילו להתנקשות היו תחת כיסוי מדיני וביטחוני ברמה גבוהה, וכי לא סביר שנשיא סוריה בשאר אל-אסד לא היה מודע לכך. 

אותו המקור הוסיף כי מה שהגביר את החשדות בטהרן הוא שאנשי חיזבאללה שחוסלו בשטח המדינה היו קשורים לשירותי הביטחון הסוריים, וחיסולם התאפשר באפשרות ריגול, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. המקור אף שולח האשמה חסרת תקדים כלפי סוריה, לפיה היא פעלה להיפטר מההשפעה האיראנית.