צבי יחזקאלי ('חדשות 13') שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ושחר סגל ברדיו 103fm והתייחס למתיחות החברתית במדינה ולשאלה מהי תמונת המצב ביום שאחרי.

בסוריה מעריכים: כך תיראה התגובה האיראנית לחיסול בשטחה
השבת השחורה, שחרור החטופים וההפצצות בעזה: תמונות המלחמה שלא נשכח

"יום אחרי מה? עוד לא ניצחנו, לא השמדנו את חמאס, לא החזרנו את החטופים, אנחנו חצי שנה בתוך המלחמה ואנחנו עוד בדרך", אמר. "לגבי האמריקאים, משהו קורה בארה"ב שהוא משתבש לחלוטין בהבנת המזרח התיכון. עם כל הכבוד לבעלת בריתנו, רשות פלסטינית באשר היא תהיה, זו רשות שתהיה עוינת לישראל בדיוק כמו חמאס. מילואימניקים מביאים לי ספרי לימוד מעזה ואין הבדל בין הרש"פ לחמאס. הם מלמדים את אותם הספרים. אנחנו בבעיה וזו הסיבה שהאיראנים מחזיקים אותנו במתח כי הם יודעים שאנחנו חלשים. אנו עדיין משדרים חולשה. אם התחלנו את המלחמה טוב אז כרגע זה לא אותו מצב".

כשנשאל כיצד העולם הערבי רואה את ההפגנות והלחץ האמריקאי, השיב: "כשאומרים העולם הערבי אז סעודיה והאמירויות בכלל לא במשחק הזה, אבל ירדן ומצרים כן, זה נותן להם המון רוח גבית, תראו כמה נסראללה דיבר על יחסי ישראל-ארה"ב, מבחינתם ארה"ב התהפכה עלינו, הפנתה לנו עורף, גם כשהם רואים את ההפגנות בישראל שהם דמוקרטיות ולגיטימיות אבל הם מפרשים את זה כחולשה, ולכן כולם עושים עלינו 'אבו עלי'. צריך להבין, אתה לא חזק? יתהפכו עליך".

יחזקאלי הרחיב: "יש כשל מנהיגותי. קונספציה מערבית שאנו לא מבינים מיהו החמאס. צריך להוריד את הכפפות ולטפל קודם כל בפרוקסי של איראן ופחות במוח שלה, והסיפור היותר מתקתק הוא יו"ש וירדן. ירדן מסומנת ע"י איראן כמדינה שצריך להפיל אותה, צריך להציל את המלך כמו שעשינו ב-70'".

עוד אמר: "האסלאם רוצה להשתלט על העולם, סוף סוף אנחנו מבינים שאנו בסוג של מלחמה שהופכת להיות לאט ולאט כוללת. האמריקנים יבינו כשמלחמת התרבות תגיע אליהם. יש גלי הגירה. יש מלחמת תרבויות, כמו שיש כעת באזורים במישיגן".

עריכה: אליעזר בן יהודה