הפרשן הצבאי אחמד רחאל התראיין היום (ראשון) לערוץ הסעודי אל חדאת' ותיאר מהו הלך הרוח הנוכחי באיראן, זאת נוכח החיסול הממוקד בדמשק. 

החשש מהתגובה האיראנית מוגזם? "יש לקחת אותם ברצינות, יהיה אירוע"
בבית הלבן ניסו להסתיר - בכיר לשעבר בצבא ארה"ב חשף את המוסר הכפול

"אין ספק שאיראן נמצאת במצב קשה מאוד", אמר בפתח דבריו, "בין אם מול הציבור שלה המכונה "ציבור ציר ההתנגדות" או בפני בעלות הברית שלה היא מכנה "איחוד הזירות", מתימן ועיראק, דרך בסוריה ובלבנון וכלה בפלסטין".

"על כן", הסביר, "היא מנסה לנופף בסיסמאות ולהרים את הקול ואיראן מצטיינת בניסוח סיסמאות מפוצצות אולם בשטח לא כך הם פני הדברים".

"איראן ניצבת כיום בפני אחת משתי אפשרויות: בפני מתקפות קשות כמו אלה שהיא ספגה בעבר, בין אם מדובר במתקפות סייבר או במתקפות שבוצעו בשטח איראן או התנקשויות, החל בפח'ריזאדה וכלה בבכירים בתוך איראן, או בפעולות שבוצעו נגד המיליציות האיראניות על ידי הברית הבינלאומית וארה"ב באלמיאדין, אלבוכמאל ודיר א-זור או על ידי ישראל באזור דמשק ובעיר חלב וסביבותיה גם כן".

"על כן", המשיך, "היא מוכרחה להרים את קולה. איזה אופציות נמצאות בידי איראן? אשר לאופציה האורגנית, האופציה הפנימית ביכולות העצמיות שלה. איראן סיפרה לנו לפני עשר שנים שיש לה יכולת לאבטח טילים ולשגר טילים לישראל ושהיא מסוגלת להשמיד את ישראל תוך שש וחצי דקות, ואז היא הורידה את מסגרת הזמן לחמש וחצי דקות.

לאחר מכן קאסם סלימאני נהרג ופח'ריזאדה, מהנדס הפצצה הגרעינית, נהרג. היא לא השתמשה בכלום. אם כך, איראן מנועה מלהשתמש במרכיב הפנימי מכיוון שהיא מבינה שני דברים: ראשית, אין לה טכנולוגיה ויכולות לחימה שמשתוות למה שיש לישראל או לארה"ב, והיא סבורה שכל מערכה עם אחת מהן תגרור את השנייה למערכה. על כן, אין לה יכולות עצמיות להתמודד איתן.

שנית, העורף המתמוטט בתוך איראן, והעם המותש כתוצאה מהסנקציות ומהמצב הכלכלי לא יהווה גורם תמיכה במלחמה כזאת. אז מה נותר בידי איראן? יש לאיראן כלים חיצוניים אותם היא מחשיבה כקו ההגנה הראשון על משטר האייתולות, החל בחות'ים, עבור במיליציות הנאמנות וכלה במשטר אלאסד ובמיליציות שלה שנמצאות בסוריה דוגמת "א-זיינביון" ו-"אלפאטמיון" וכוח קודס האיראני ובחזבאללה בלבנון".

בסיום דבריו הדגיש: "הכלים האלה יכולים לפעול והם מסירים מעליה את עול נטילת האחריות. פעמים רבות שמענו את שר החוץ, הרמטכ"ל ויותר משגריר איראני אומרים ש-"אין לנו קשר להחלטה הפנימית".

ביירון - חברת תרגום וכתיבה