בצל הדיווחים והצהרות של בכירים באיראן כי היא תגיב בעוצמה על חיסולו של מוחמד רזא זהדי, מי שהיה מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, היום (שני) דווח כי בטהרן העבירו מסרים לוושינגטון, דרך עומאן, שהרפובליקה האסלאמית תתקוף ישירות את ישראל, אלא אם תהיה הפסקת אש במלחמה בעזה, העקורים העזתים יחזרו לבתיהם והצבא ייסוג מהרצועה. אמש גם ביקר שר החוץ האיראני במוסקט, בירת עומאן.

בעקבות האיומים לעבר ישראל, ישראל העלתה השבוע כוננות בגבול הצפוני, ועוקבת בדריכות אחר סימנים להסלמה, לאחר חיסול מוחמד רזא זאהדי בדמשק, המיוחס לישראל. גורמים אמריקאים מסרו לרשת CBS כי לפי הערכות מודיעיניות, התגובה האיראנית תגיע כבר בשבוע הקרוב – לקראת סיום חודש הרמדאן. רמטכ"ל איראן התייחס לחיסול, ומסר כי "מדובר בצעד מטורף, ארה"ב שותפה לפשע הזה". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחמד רזא זאהדי. כיצד תגיב איראן? (צילום: רשתות ערביות)
מחמד רזא זאהדי. כיצד תגיב איראן? (צילום: רשתות ערביות)

כרזה לנקמה בישראל באיראן (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
כרזה לנקמה בישראל באיראן (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

לדברי הגורמים, תרחיש אחד שעולה הוא תקיפה בהיקף חסר תקדים של כטב"מים "מתאבדים" וטילי שיוט, וכן עולה חשש כי טהראן תבקש להגיב לישראל באותו מטבע – ולתקוף אתרים דיפלומטיים ישראלים. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, נשא היום נאום ובו איים כי חיסול הבכיר האיראני  זאהדי בדמשק לא יעבור בשתיקה. "הדריכות של ישראל מדברת בעד עצמה, זוהי מלחמת התשה ואיראן תקבע את עיתוי התגובה".

בדיווח האמריקני, שני פקידים איראנים שביקשו לא להיחשף בשמו כיוון שאינם מורשים לדבר בפומבי אמרו כי איראן העמידה את כל כוחותיה המזוינים בכוננות מלאה וכי התקבלה החלטה כי על איראן להגיב ישירות למתקפה בדמשק כדי ליצור הרתעה.

"הגברים האמיצים שלנו יענישו את המשטר הציוני", אמר הגנרל חוסיין סלאמי, המפקד העליון של משמרות המהפכה האסלאמית של איראן, לקהל בטהרן שהשתתף בהלווייתם של הקצינים שנהרגו בדמשק. "אנו מזהירים ששום מעשה של שום אויב נגד המערכת הקדושה שלנו לא יישאר ללא מענה והאמנות של האומה האיראנית היא לשבור את כוחן של אימפריות".

בתוך כך, בעיתון אל-אח'באר הלבנוני דווח כי ישנה פריצת דרך גדולה ואופטימיות בהגעה לעסקה לשחרור החטופים. בין הסעיפים שיש עליהם הסכמה היא נסיגה של צה"ל מדרום הרצועה והפוגה של שישה שבועות.