ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחר למנות את תת-אלוף רומן גופמן למזכיר הצבאי לראש הממשלה, כך נמסר היום (שני) מדובר צה"ל. ההחלטה התקבלה בתום התייעצות עם שר הביטחון, יואב גלנט, וראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי. גופמן יועלה לדרגת אלוף. מועד ההחלפה ייקבע בהתאם להערכת המצב.

נתניהו ראיין בשבועות האחרונים מועמדים להחליף את המזכיר הצבאי הראשי הנוכחי, אלוף אבי גיל. אל מעמד הריאיון הגיעו לצד גופמן גם תא"ל ברק חירם, מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים ומפקד הגיס המטכ"לי אלוף דוד זיני ותא"ל דדו בר כליפא מפקד אוגדה 36. 

גופמן התגייס לצה"ל בשנת 1995 לחיל השריון ושימש בין היתר כמפקד מל"י, מפקד חטיבה 7, מפקד חטיבת עציון, קצין אג"ם של עוצבת געש ומפקד גדוד 75. בשנת 2019, כששימש כמפקד חטיבה 7 של השריון, נאם והדגיש את הויכוח הפנימי בתוך צה"ל על מוכנות כחות היבשה, חשש מנפעים והמוטיבציה לשירות קרבי. "הרמטכ"ל רציתי ראשית להגיד לך שאנחנו מוכנים ורוצים להילחם. אומר שנית, מוכנים ורוצים להילחם. אבל יש בעיה אחת, אתם לא מפעילים אותנו. לאורך זמן יש כאן דפוס מאוד בעייתי שמתפתח, ובעיקרו להימנע מהפעלת כוח היבשה".

ב-2020 הועלה לדרגת תא"ל ומונה למפקד אוגדת הבשן. במהלך תפקידו הוביל קו התקפי כנגד המאמץ האיראני להפוך את רמת הגולן הסורית לחזית נוספת כנגד ישראל שכלל מבצעים חשאיים ופשיטות קרקעיות. 

ב-7 באוקטובר, בוקר מתקפת הפתע על ישראל, נסע מביתו באשדוד לשדרות לנוכח דיווחים על חדירת מחבלים. הוא אסף איתו מספר מתנדבי משטרה וחתר למגע עם המחבלים. בצומת שער הנגב הוא נתקל במחבלים, פגע בשניים, ונפצע קשה בברכו בחילופי האש שהתפתחו.