בדרך לכאוס בלבנון: ריצ'ארד קויומיג'אן, אחראי קשרי החוץ של מפלגת 'הכוחות הלבנוניים' התייחס היום (שני) בערוץ אל-חדת' הסעודי לחטיפתו של רכז השטח של המפלגה המתנגדת לחיזבאללה, והזהיר כי ארגון הטרור גורר את לבנון למלחמה פנימית מסוכנת. 

בריאיון לערוץ הסעודי, אמר עוד כי "החטיפה, שהיא חלק ממדיניות הטרור וההפחדה לא תפחיד אותנו, כשברקע לבנון סובלת מחולשת המוסדות הרשמיים שלה. העמדות שלנו בכל המתרחש בדרום המדינה ידוע, וגם בנוגע למלחמה שאליה חיזבאללה גוררת אותנו אליה. רוב הלבנונים, לא רק המפלגה, מתנגדים למלחמה ומתנגדים להתערבותה של לבנון בתוכה".

סמיר ג'עג'ע (צילום: gettyimages)
סמיר ג'עג'ע (צילום: gettyimages)

תומכי מפלגת הכוחות הלבנוניים (צילום: gettyimages)
תומכי מפלגת הכוחות הלבנוניים (צילום: gettyimages)

לדבריו, "בשנים האחרונות, כל מי שיש לו דעה חופשית וכל מי שיש לו עמדה פוליטית שונה נחטף או נרצח. ראינו את החקירה בנוגע לפשע שקרה בנמל ביירות. נמאס לנו, אם המדינה לא מסוגלת לעמוד באחריותה להבטיח את הביטחון לאזרחי לבנון, אז הלבנונים בעצמם ידאגו להבטיח את הביטחון של האזורים שבהם אין חוק, אלא ג'ונגל. אנחנו דבקים בחוקה ובמדינת לבנון, אנו תומכים בקיומה של המדינה, קול הצעקה שלנו נועד על מנת שהמדינה תישא באחריות שנחיה חיים נורמליים ללא אף מיליציה לצדה". 

בתוך כך, מקורות במפלגה מסרו לעיתון אל-אח'באר הלבנוני, המקורב לחיזבאללה, כי "הנהגת המפלגה תומכת בשלום אזרחי ואינה בעד הפניית האשמות נגד אף צד, לפני תום החקירות". לטענתם, סירבו לשלוח אצבע מאשימה וציינו כי "כל האפשרויות פתוחות".

תומכי חיזבאללה בנאומו של נסראללה (צילום: gettyimages)
תומכי חיזבאללה בנאומו של נסראללה (צילום: gettyimages)

דבריו של הבכיר במפלגה מגיעים לאחר שרכז השטח של המפלגה הנוצרית "הכוחות הלבנוניים" המתנגדת לחיזבאללה באזור ג'בייל, נעלם היום אמש לאחר שחזר מניחום אבלים. על פי הדיווחים, ההערכות כי סלימאן נחטף ככל הנראה לאור יום מתוך רכבו. חבר הפרלמנט הלבנוני, פייר אבועסי, התייחס לתקרית וטען כי "חיזבאללה מנצל את חזית דרום לבנון כקלף בידה של איראן".

במקביל בכירי הצבא ביקשו ראש הממשלה נג'יב מיקאטי להגביר את החקירות והתיאום בין שירותי הביטחון כדי לחשוף את נסיבות החטיפה. התקרית מתרחשת בצל החששות במדינה כי חיזבאללה מנצל את המצב על מנת להתסיס מלחמת אזרחים נוספת במידה ובכך לכבוש את השלטון ולמעשה להפוך את לבנון לאיראן 2. 

כזכור, הבחירות ב-2022 בישרו על ירידת כוח חיזבאללה ושותפיו, ואובדן הרוב שהיה להם בפרלמנט. חיזבאללה הוכה פוליטית אבל כוחותיו הצבאיים עדיין חזקים, ואנשיו ניסו להראות זאת בשורה של הפגנות ואירועים אלימים לאחר הבחירות. אז העריכו פרשנים כי אירועים אלו נועדו להראות כי גם אם תוקם ממשלה מקרב מתנגדיו ואלה המאשימים אותו בבעיות של המדינה, הארגון ימשיך בהתעצמות צבאית בסיועה של איראן ובהכנה לסבב העימות הבא עם ישראל.

הטקסט תורגם באמצעות ביירון - חברת תרגום וכתיבה