על רקע יציאת אוגדה 98 אתמול מרצועת עזה שוחח חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, ומתח ביקורת על צה"ל: "אני חוזר ואומר ודוחק בראשי צה"ל לחשוב מחדש על התוכנית המבצעית, להגיע לשליטה. הדרכים שהוצגו על ידי הצבא לא מכריעות טרור", אמר.

יעקפו את מערכות ההגנה האווירית? אלה הטילים האיראניים שיכולים להגיע לישראל
נסראללה לועג: "הטעות של הציונים בחיסול בדמשק זירזה את ביידן"

"שים בצד כמה ימים של עצבנות צה"לית עם ירי חימושים בלי מגבלה, שגם זו הייתה טעות, בסך הכל התוכנית המבצעית של צה"ל מובילה להורדת העצימות ולפעולות כירורגיות וזה מהרגע הראשון, כיוון שאני עוקב אחרי התוכנית, אחרי העדכונים שלה מהרגע הראשון. אין יעד של שליטה מלאה במרחב, וגם כשראש הממשלה אפילו אומר 'שליטה צבאית מלאה', בתרגום בצה"לית כשמגיעים לוועדה מדברים לא על שליטה אלא שליטה מבצעית ואחר כך על פשיטות ואחר כך על פשיטות מעבר לפרימטר וזה הולך ומידרדר באמת למציאות ביטחונית שככה לא מנצחים טרור ואת זה צריך להבין הרצי הלוי בראש ובראשונה שהוא מופקד על הביטחון", אמר בפתח השיחה.

לדברי הלוי, "מה שהיה נראה כשליטה הפך להיות לשליטה מבצעית, מין איזה מושג חדש שהמציאו באגף מבצעים של צה"ל. אין חיה כזאת, ככה לא שולטים בתא שטח. אם אתה שולט, אתה שולט, וכשאתה שולט אז אתה גם שולט במקורות האנרגיה, אתה גם שולט בסיוע, זה לא המודל שצה"ל הציע לממשלה ואני חושב שזו טעות ואני הצבעתי על זה מהשבוע הראשון". 

משאיות סיוע לעזה (צילום: רויטרס)
משאיות סיוע לעזה (צילום: רויטרס)

הוא ציין כי "בנט פרסם שהוא רצה לחסל את סינוואר ואיכשהו בא אליו הרמטכ"ל והודיע לו. הם מודיעים בדרכים שונות. באים אליך כל שדרת הפיקוד או הפקידות הבכירה, מציבים לך בדיוק את המגבלות. זה הכל תחת הכותרת 'דרך' ואתה כמובן קובע מדיניות, אני לא אומר את זה כדי להתחמק, יש לי גם ביקורת על הממשלה שב־7 באוקטובר ב-12 בצהריים הייתה צריכה לקבוע כיעד שליטה מלאה, לא מיטוט ושמיטוט, שליטה מלאה בכל המרחב וזה לא קרה".  

"מעבר לכך שלא תמיד מי שנושא באחריות הוא גם בעל הסמכות, ככה זה במדינת ישראל ולא ניכנס לזה, מעבר לכך, יש לי ציפייה ממי שזה המקצוע שלו, שהוא אחראי על הביטחון, שהוא עוסק בביטחון, שייתן תוכנית, את הדרך הטובה ביותר להכריע את חמאס", המשיך הלוי. "אני אומר ביושר, מהרגע הראשון, אנחנו חצי שנה למלחמה, הדרכים שהוצגו על ידי הצבא הן לא דרכים שמכריעות טרור. בנושא עזה, אני חוזר ואומר ודוחק בראשי צה"ל לחשוב מחדש על התוכנית המבצעית, להגיע לשליטה". 

בהמשך נשאל האם אנחנו הולכים להיכנע לחמאס ותמורת 40-30 חטופים לצאת מעזה ולתת להם אלפי מחבלים. "אני לא מעודכן", השיב חבר הכנסת. "אני חושב שזה יהיה אסון אסטרטגי למדינת ישראל, אם התיאור שאמרת אכן יתממש".  

נתניהו: "ההחלטה שלי היתה כדי להעביר מסר לחמאס" (צילום :דוברות משרד רה"מ)

לסיום הוסיף, כי "נתניהו הוא הסכר מול פלסטיניזציה של האזור. הוא עומד בגבורה מול לחצים שמדינת ישראל לא עמדה בהם מעולם ואני חושש שאם הוא לא היה עומד כסכר מול הלחצים האלו של הממשל האמריקאי ואחרים, אז השטף של השקר המתועב הפלסטיני כבר היה שוטף אותנו מזמן".