על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים לעסקת חטופים בתמורה להפסקת אש, ראש המל"ל לשעבר, האלוף במיל' יעקב עמידרור התראיין היום (שני) לתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM ושיתף כיצד הוא רואה את משא ומתן המורכב ואת לחימה בעזה.

לא חיזבאללה: מי הולך להוציא את הנקמה של איראן לפועל?

עם תחילת הריאיון, עמידרור אומר כי: "צה"ל הוציא את האוגדה והיא מתכוננת להיכנס לרפיח. אם תהיה עסקה, אז כל הכניסה לרפיח תידחה, אבל אם לא תהיה עסקה, האוגדה הזאת תהיה מוכנה לאחר שלב של הזזת האוכלוסייה שיתחיל ודאי לאחר עיד אל-פיטר, להיכנס לרפיח. בשביל זה היא הוצאה החוצה, לנוח, להתארגן, לטפל בכלים שלה, לגמור את התוכניות על רפיח, שהיא כבר התחילה לתכנן ולהיכנס לרפיח". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יעקב עמידרור  (צילום: פלאש 90)
יעקב עמידרור (צילום: פלאש 90)

את ה"אנד גיים" בעזה ראש המ"ל לשעבר רואה כך: "אנחנו רוצים להגיע למצב שברצועת עזה אין ארגון מסודר של חמאס, כארגון הוא לא קיים. אנשי חמאס יהיו שם, אנחנו לא נהרוג את כולם, את כל ה-40 אלף, לא נגיע לכל אחד הביתה ונהרוג אותו, אבל לא יהיו מפקדות, לא יהיו מקומות שבהם הם יכולים לייצר רקטות, לא יהיה מערך מודיעין, כל המערכת המאורגנת תחוסל, כמו בצפון רצועת עזה". 

אתה אומר שבעצם נעבור מתישהו לבט"ש עזתי כמו ביו"ש?
"נכון, אבל יהיו שני שלבים. השלב הראשון יימשך סדר גודל של חצי שנה-שנה, הוא יתחיל לאחר שצה"ל יפרק את הגדודים ברפיח וישתלט על ציר פילדלפי ויחסום, אם יש שם מנהרות, ויש לנו עוד שני גדודים שלא טיפלנו בהם באזור מחנות המרכז. במשך חצי שנה עד שנה נצטרך להמשיך ולנקות את עזה עם כוחות יותר גדולים. רק לאחר הניקוי הזה שנוודא שבאמת אין בשום מקום מפעל לייצור רקטות, אין מפקדה, אין מחשבים, אין איזו התארגנות בעלת ערך, אז נעבור למצב שכל שטח עזה הוא כמו שטח A".

עמידרור מבהיר: "לאנשים יש תמונת ניצחון כמו במלחמת העולם השנייה, שבאים וחותמים על משהו או אני לא יודע מה, לא. הניצחון, פירושו, שאין שם רקטות לירות על מדינת ישראל ולא מייצרים רקטות חדשות ואנחנו מטפלים בטרור שם כמו שאנחנו מטפלים בטרור ביו"ש, יהיה להם קלאצ'ניקוב עם RPG, מדי פעם אני מתאר לעצמי שמישהו ימצא איזו רקטה ויירה אבל באופן עקרוני, רמת האיום משם תרד ב־99 אחוז, לא במאה, אבל ב-99 אחוז".