דובר צה"ל חושף הערב (שני) חלקים מחקירתו של דובר הג'יהאד האיסלמי, טארק אבו שלוף, שנעצר בידי ישראל בבית החולים שיפא והיווה חלק משמעותי ממערך התעמולה והשקרים של ארגון הטרור. בחקירתו הודה אבו שלוף: "בדינו את סיפור תקיפת בית החולים אל-מעמדאני בעזה בתחילת המלחמה – למרות שידענו שמדובר בשיגור כושל ולא באחריות ישראל".

"ממנהיגי הג'יהאד האסלאמי, סמל": זהו הבכיר שנעצר בבית החולים שיפא
בעשירייה הראשונה של חמאס: הבכיר שחוסל בפעילות צה"ל בביה"ח שיפא

עוד סיפר בחקירתו על השימוש שעושים ארגוני הטרור ברצועה בבתי החולים: "הם משתמשים בבתי חולים, בכולם. יש שם חשמל ואינטרנט 24 שעות, אז לוקחים למשל את מחלקת הרנטגן – לא סוגרים את כולה, אלא לוקחים שני חדרים, ובחדרים האלו מתקבלות החלטות".

\'\'משתמשים בכל בתי החולים ברצועה\'\'. בית החולים שיפא (צילום: רשתות ערביות)
\'\'משתמשים בכל בתי החולים ברצועה\'\'. בית החולים שיפא (צילום: רשתות ערביות)

על השימוש באמבולנסים כדי לחמוק מעיני ישראל, סיפר: "יש לנו אדם בעל קשרים במערך האמבולנסים, ודרכו אנחנו מעבירים פצועים, מבוקשים ובכירים. כך למשל העברנו את חאלד אל-בטש ממקום למקום".

אל-בטש, שעל פי דיווחים נעצר בשבועות האחרונים על ידי צה"ל בבית החולים שיפא, הוא אחד הגורמים הבכירים בארגון הג'יהאד האיסלמי, ונחשב כמוח מאחורי המנגנון הכלכלי והמנהלתי של ארגון הטרור. 

בחודש אוקטובר, כזכור, כינס דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסיבת עיתונאים שיועדה בעיקרה לעיתונות הזרה, לאור פגיעת הרקטה בבית החולים בעזה, שהובילה למספר רב של הרוגים וההאשמות במספר מדינות ערביות כלפי ישראל. לאחר האירוע הציגו בצה"ל ובממשלה הוכחות כי מדובר בירי רקטות כושל של הג'יהאד לעבר ישראל. 

בפתח דבריו הבהיר הגרי: "הגא"פ הוא האחראי לפגיעה בבית החולים בעזה. עשינו תחקיר מיידי ובהתאם לדיווחי המודיעין התברר שהגא"פ ירה וחמאס פתח במערכה כדי להעלים את שאירע כי ידע תוך זמן קצר, סמוך לפגיעה, שמדובר ברקטה של הגא"פ, אפילו ניפחו את מספר ההרוגים".

"כמו כן," הוסיף, "כלל לא הייתה פגיעה בבית החולים עצמו. המקום היחיד בו הייתה פגיעה מחוץ לבית חולים הייתה בחניון סמוך, אין סימנים להפצצה של צה"ל מהאוויר, שהייתה נראית אחרת לגמרי. היינו רואים מכתשים, הריסות של בתים ועוד, ובמקרה הזה, הדברים הללו לא זוהו".