צה"ל עשה הלילה (שלישי) שימוש מבצעי ראשון במערכת הגנה אווירית חדשה על מנת ליירט כטב"ם אשר עשה את דרכו מכיוון מזרח וחצה למרחב מפרץ אילת. המיירט שוגר מהסטי"ל החדש "סער 6". לפי הודעת דובר צה"ל המטרה היתה במעקב ויורטה כשחצתה לשטח ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מסר לאיראן: מערכת "כיפת מגן" ימית ביצעה יירוטים ראשוניים בהצלחה

הכוחות שהיו במרחב פעלו יחד עם יחידת הבקרה האווירית ובתיאום וסנכרון מלא מול הסטי״ל מסוג סער 6 של שייטת 3. כחלק מהערכת המצב מתחילת הלחימה, ספינות טילים פרוסות בזירת ים סוף, בניהן ספינת טילים מדגם סער 6 שמבצעת את משימותיה במרחב. זרוע הים, פועלת במרחב זירת ים סוף וערוכה אל מול מגוון איומים אזוריים באמצעות יכולות הגנה והתקפה.

המערכת המכונה "כיפת מגן" וידועה גם בשם "כיפה ימית" היא מערכת הגנה אווירית אקטיבית ימית ניידת ליירוט רקטות, טילים וכלי טיס בלתי מאוישים בשטח ימי, במטרה לאפשר הגנה על כלי שיט וכן הגנה מפני תקיפת תשתיות ימיות או אסדות גז ונכסים אסטרטגיים ימיים אחרים. המערכת פותחה ומיוצרת בישראל על ידי חברת רפאל ומהווה מודל המשך לכיפת ברזל שנועדה ליירוט בשטח יבשתי.

במרץ 2017 חיל הים ביקש מהמספנות הגרמניות לשנות את מבנה ספינות "סער 6" לצורך הכפלת מספר משגרי המערכת שיותקנו על סיפוניהם נוכח האיומים האסטרטגיים על אסדות הגז.  לאחר ניסוי יירוט מוצלח ב-27 בנובמבר 2017, הוכרזה המערכת "כשירה לשימוש מבצעי", והחלה קליטתה בצה"ל.