בצל הכוננות הישראלית לתגובה האיראנית, על פי הדיווח שפורסם אמש (שני) באתר החדשות הסעודי "אילף", גורם בטחוני מערבי אמר כי אם איראן תבחר להפציץ יעדים ישראליים בתגובה על התקיפה בדמשק, ישראל לא תישאר חייבת ותתקוף מטרות בעומק איראן. הגורם הוסיף כי בימים האחרונים חיל האוויר הישראלי עורך אימונים חשאיים נרחבים, זאת על מנת להיערך לכל תרחיש עתידי, כולל ביצוע תמרונים ופגיעה באתרים איראניים רגישים כגון מתקני פרויקט הגרעין.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עלי חמינאי מבקר במתקן גרעין בטהרן, איראן, 11 ביוני 2023 (צילום: רויטרס)
עלי חמינאי מבקר במתקן גרעין בטהרן, איראן, 11 ביוני 2023 (צילום: רויטרס)

 במקביל, CNN דיווחו הבוקר כי גורמי מודיעין אמריקאים מסרו שאיראן תשתמש במיליציות הפרו-איראניות לצורך התקיפה נגד ישראל ולא תעשה זאת ישירות.

כזכור, לפני כשבוע בוצעה התקפה אווירית על מבנה השגרירות האיראנית בדמשק. בפעולה שיוחסה לישראל חוסלו שבעה קצינים איראניים, ביניהם מוחמד רזא זהדי, המזוהה כאחד המפקדים הנועזים והבכירים ביותר במשמרות המהפכה. בכירים איראנים הודיעו בתגובה כי יגיבו בעוצמה לחיסול הבכיר בכוח קודס בסוריה. על פי הפרסומים, איראן מתכננת לפגוע בעשרות מטרות רגישות בישראל באמצעות טילים בליסטיים וכטב"מים מתאבדים.

זירת התקיפה בדמשק (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)
זירת התקיפה בדמשק (צילום: REUTERS/Firas Makdesi)

אמש (שני) דווח כי בטהרן העבירו מסרים לוושינגטון, דרך עומאן, שהרפובליקה האסלאמית תתקוף ישירות את ישראל, אלא אם תהיה הפסקת אש במלחמה בעזה, העקורים העזתים יחזרו לבתיהם והצבא ייסוג מהרצועה. לפי שעה, ישראל העלתה כוננות ועוקבת בדריכות אחר סימנים להסלמה.