לאחר שחמאס דחה פעם נוספת את עסקת החטופים, הגביר אמש חיל האוויר את קצב תקיפת יעדי הטרור לאורך כל רצועת עזה ובין היתר דווח על תקיפה ממוקדת לעבר בניין משרד הפנים של חמאס במחנה אל-מע'אזי במרכז הרצועה.

הבוקר (שלישי) מתבררים תוצאות התקיפה לאחר שדובר צה"ל מאשר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו בהכוונה מודיעינית של אמ"ן את המחבל חאתם אלע׳מרי, יושב ראש ועדת החירום הממשלתית של חמאס במחנות המרכז. כחלק מתפקידו אלע'מרי שימש כפעיל בזרוע הצבאית של חמאס בתחום השיגור הרקטי בגדוד מע׳אזי שבחטיבת מחנות המרכז.

חאתם אלע׳מרי (צילום: דובר צה''ל)
חאתם אלע׳מרי (צילום: דובר צה''ל)

במקביל, כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול במרחב מרכז רצועת עזה, ביממה האחרונה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בקרבות מטווח קצר. במהלך הפעילות, הכוחות חיסלו מספר מחבלים שהיוו אוים על הכוחות באמצעות כלי טיס וירי צלפים. במהלך היממה האחרונה כוחות חיל האוויר תקפו והשמידו מבנים צבאיים, עמדות שיגור ותשתיות טרור רבות במרחב הרצועה.

כחלק מהתקיפות, מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור, מבנה צבאי ופירים תת קרקעיים במרחב ממנו זוהו שיגורים שחצו לעבר אזור רעים אתמול. בנוסף, כלי טיס של חיל האוויר חיסל מחבל שהשתתף בטבח השבעה באוקטובר במרחב חאן יונס.

כזכור, בחודש שעבר בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב״כ, מטוסי קרב של חיל האוויר חיסלו בכירים בוועדות החירום של חמאס במרחב רפיח, שסייעו לזרוע הצבאית של ארגון הטרור לבסס המשך שליטה ופעילות בשטח. בתקיפה חוסלו סיד קטב אלחשאש, אסאמה חמד צ׳היר והותקף מחמד עוצ׳ אלמלאלחי, ראשי ועדות החירום בצפון ומזרח רפיח. לצידם חוסל גם האדי אבו אלרוס, שהיה קצין המבצעים של ועדות החירום.

הבכירים היוו שליחי הנהגת חמאס ברפיח, פעלו למען ריכוז הפעילות הארגונית של חמאס במרחבים הומניטריים והיו אחראים על כלל עשיית התנועה והקשר עם פעילי הארגון בשטח. חיסולם מצטרף לחיסול נצ׳אל אלעיד ששימש כיושב ראש ועדות החירום במחוז רפיח, ואף ניהל את כלל הפעילות התנועתית של המחוז.