קצין המודיעין שהתפטר מתפקידו בחודש שעבר בעקבות רומן שניהל עם קצינה בדרגת סא"ל - לא יעמוד בראש צוות החקירה של אגף המודיעין בפיקוד דרום - כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 12. לאחר הדיווח על המינוי מעורר הסערה, הוחלט בצה"ל להפוך את ההחלטה ולא למנות את הקצין, בדרגת אל"מ, לתפקיד החשוב.

"רומן עם סא״לית": סערה בפיקוד דרום - בכיר המודיעין התפטר
הקצין שהודח בגלל רומן עם פקודה מונה לצוות תחקיר המחדל - בן כספית רתח: "אתם רציניים?"

במקומו, הודיעו הערב בצה"ל על מינויו של תא״ל (במיל׳) אלי בן מאיר, שבתפקידו במילואים משרת בתפקיד בכיר במודיעין פיקוד דרום, מונה לעמוד בראש צוות התחקירים בנושא המודיעין בפיקוד הדרום. בעברו היה רח״ט מחקר ובעל ניסיון רב בעולם המודיעין.

בחודש מרץ, כזכור, הודיע אלוף המשנה על התפטרותו למפקד פיקוד דרום אלוף ירון פינקלמן – ולא מהסיבה שניתן היה לצפות. בהצהרה שנמסרה על ידי צה"ל, לא צוין כלל תפקודו של הבכיר באירועי שבעה באוקטובר, אלא נסיבות אישיות: אל"מ א' יעזוב את תפקידו בשל רומן לא ראוי שניהל עם קצינה בדרג נמוך ממנו.

קצין בדרגת אלוף משנה (צילום: אתר צה''ל)
קצין בדרגת אלוף משנה (צילום: אתר צה''ל)

על פי הדיווח, אל"מ א' היה חלק מרכזי בכשלי ה-7 באוקטובר, וכעת כאמור מונה לצוות התחקיר. בן כספית צייץ: "אם קמ״ן פיקוד דרום, מאדריכלי המחדל המודיעיני הבלתי נתפס של 7 באוקטובר, שהודח לאחרונה לאחר שהתברר כי קיים רומן עם פקודה, אכן משתתף בצוות התחקיר הפנימי של המודיעין בפד״מ ערב הטבח, הרי שמישהו בצה״ל התבלבל, או התחרפן, או יצא מדעתו. ידיעה של עופר חדד בחדשות 12 מעכשיו.

"הקצין הנ״ל הוא אחד האחראים המרכזיים למחדל המודיעיני. יכול להיות שהוא ישתתף בבדיקת המחדל המודיעיני? אתם רציניים? הולך ונהיה קשה להגן על ההתנהלות הזו של צה״ל לאחרונה".