בצל הסערה שפרצה אמש בעקבות דבריו של מנסח הקוד האתי של צה"ל, פרופ' אסא כשר, שדימה את החברה הישראלית למרק כאשר המתנחלים הם 'הטבעת העכורה' ואילו פעילי 'אחים לנשק' והטייסים הם כופתאות משובחות, חבר ועדת חוץ ובטחון ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) פנה הערב (שלישי) במכתב לשר הביטחון יואב גלנט בדרישה לשנות את הקוד האתי של צה"ל.

נתניהו אמר ש"יש תאריך" לכניסה לרפיח - וגלנט מסר לאמריקאים משהו אחר לגמרי

איראן תרד מהעץ? זו הסיבה שהתגובה לחיסול בדמשק מתעכבת

בפתח מכתבו כותב ח"כ סוכות : "אין צורך להאריך בחשיבות הימים בהם אנו מצויים, ובחשיבות הגדולה שיש גם לרוח בשדה הקרב. בשדה הקרב לוחמים כתף אל כתף בני הקיבוצים ובני ההתיישבות, דתיים וחילוניים, עולים וותיקים. כולנו כאיש אחד בלב אחד". 

סוכות הדגיש: "מה שמוביל את חיילינו זוהי רוח צה"ל, המלווה את חיילינו הגיבורים מיום הקמת המדינה ועד ימינו אנו". 

בהמשך המכתב ח"כ סוכות תוקף בחריפות את פרופ' כשר: "כעת נפל דבר. מנסח מסמך רוח צה"ל נואם, מתראיין ומוביל מעל לכל במה קו חדש המוציא מתחת לאלונקה את מיטב בניו של צה"ל כשהוא קורא להם בשמות גנאי בזויים שאין כאן המקום לחזור עליהם". 

סוכות מבהיר: "בני הציונות הדתית מחרפים את נפשם בקרב ובמקביל שומעים ממי שאמון על ניסוח רוח צה"ל השמצות גסות כלפיהם,
זהו מצב בלתי נסבל. אם אנו רוצים שכל לוחמי צה"ל יוכלו להמשיך לשרת ולהילחם מתוך רוח גדולה - עלינו ליצור שינוי וריענון מיידי במסמך הנוכחי, כך שיהיה ראוי להזדהות של כלל החיילים".

ח"כ סוכות חתם את מכתבו: "ישנם אנשי רוח גדולים וחשובים שיכולים להוביל מהלך שכזה. זו משימה חשובה ומתבקשת, במיוחד כעת, בזמן הלחימה, כדי לחזק את רוח חיילי צה"ל ובכדי שחלילה לא תיפגם רוח הלחימה".