המזרחן והמרצה באוניברסיטת בר-אילן, ד"ר מוטי קידר, שוחח היום (רביעי), עם גדי נס ברדיו 104.5fm והתייחס לעמדת חמאס בימים אלו. "חמאס לא מרגישים עכשיו שום איום, למה שישחררו את החטופים? בשבילם החטופים זה פוליסת ביטוח, מצידם. שנים קדימה הם יכולים להישאר שם. אין להם שום דחיפות או סיבה לשחרר אף אחד. בייחוד כאשר המבצע הצבא נכנס לעצירה".

נשיא אוניברסיטת בר אילן על דברי ד"ר קידר: "דברי הבל הזויים שפוגעים במדינה"

ד"ר קידר לא חוזר בו מדבריו, זומן לוועדת משמעת בבר אילן

על יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה, הבהיר קידר כי אוגדה 98 הוצאה בשביל להתרענן ולהתחמש. "הם יצאו בשביל לנשום אוויר נורמלי אחרי חצי שנה של לוחמה אינטנסיבית. זאת אוגדת החוד, אתה לא יכול להשאיר אותה שם כש"ג למעבר של אנשים מצפון לדרום, האוגדה נועדה להילחם". עוד הוסיף קידר כי "בתקשורת הערבית אומרים 'אל תסמכו ש-98 יוצאת מעזה, הם הולכים לצפון'".

קידר הביע את דעתו ואמר כי כוחות צה"ל לא צריכים להשאר ברצועה בשביל לחלק סיוע הומניטרי. "הכוחות הצה"ליים לא צריכים להיום שם, את זה צבא לא צריך לעשות, חלוקה סיוע צריך להיעשות ע"י ממשל צבאי, לא ע"י אוגדה לוחמת". עוד הסביר קידר כי "מה שקרה בארץ בשבועות האחרונים עם חסימות הכבישים, זה גם מעודד מאוד את חמאס מפני שהם רואים שיש לחץ פנימי על נתניהו. ההפגנות הללו לדעתי הן שמן על המדורה, זה מחזיר אותנו ל-2023 שבמהלכה ניפחו לאויבים שלנו את בלוטות הג'יהאד".

על היציאה לרחובות וההפגנות מידי מוצ"ש, אמר קידר כי מדובר בצעד מיותר: "ממתי העם הזה לומד משהו? לצערי הרב אנשים פה לא מבינים את המזרח התיכון, הם אנשים שמנותקים מהסביבה ולא מבינים שעצם זה שהם יוצאים לרחובות הם מעלים את המחיר של שחרור החטופים, למחירים שמדינת ישראל לא יכולה לעמוד בהם. אין איום על רפיח מפני שיש שם מגינים אנושיים, המפלגה הדמוקרטית הולכת לבחירות והן צריכות את המצביע המוסלמי ולכן היא קושרת את ידיה של ישראל. היום העולם פוחד מהמוסלמים. קטאר מאיימת כנראה על ארה"ב מבפנים".