מלחמת חרבות ברזל: דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק אלגרט, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על ההתקדמות במלחמה ועל מצב החטופים.

"הלכת רחוק מאוד": מגיש בכיר בחדשות 12 בהתבטאות שנויה במחלוקת | צפו
בזמן ששהו ברכב: שלושה מילדיו של הנייה חוסלו בתקיפה ישראלית בעזה

בפתח הראיון אמר: "יש לנו ראש ממשלה שקיבל מרוב העם אפשרות למשול ומה הוא חשב? הוא צריך לייצר פתרונות למשברים גדולים, בשביל זה בחרו בו. אני בחרתי בראש ממשלה שאמור לתת לי את הפתרונות בזמן משבר".

"אני לא מייצג את כל משפחות החטופים", המשיך. "אתם כל הזמן מחפשים את הסדקים בינינו. אני אומר לך מה דעתי ועל אחי כבר הודיעו שמטוסים הרגו אותו. תיארתי מצב אבסורדי של הפקרה נוספת של החטופים בעזה - הוציאו משם את הצבא, הוציאו משם את החטופים, זה הדבר שהכי חששנו ממנו, הכי פחדנו ממנו".

חיסול בכיר בכוח רדואן (צילום: דובר צה"ל)

הרי ביבי הבטיח שרק לחץ צבאי יביא את החטופים, ועכשיו מה מספרים לנו? שאנחנו ניכנס למשא ומתן של שנים? על מה מדובר פה בכלל? הוא יידע לתת את הנגלה האחרונה ומתכנן כבר את הבחירות אבל על הגב של מי? נראה לך ש-133 חטופים אפשר לשחרר במבצע צבאי?", הוסיף.

שמעון אור, דודו של החטוף אבינתן אור, חבר 'פורום תקווה': "דיברנו עם בני גנץ והוא אמר שיש לעבוד לחיסול של החמאס ודבר שני לפעול להסכם. אם אתה אומר שזה המצב אז לעולם לא תהיה עסקה. כיוון שאין למעשה שום תוחלת במו"מ הזה, אז אין מה לקיים אותו בכלל. שאלתי אותו למה אתם לא מודיעים למשפחות החטופים שאין בזה מעשיות. ברגע שאנחנו נפסיק את המו"מ ונודיע שאנחנו הולכים להיות אלה שימשלו שם, לעזתים לא יהיה מה להחזיק את החטופים".

"הטענה שלי ברורה, של 'פורום תקווה', שלא תיתכן עסקה, כי הם עומדים על כך שההסכמה שלהם תהיה אם אנחנו נוותר על כל ההישגים ששומרים על מדינת ישראל", הוסיף. "דבר שני, לגבי הנקודה של המשילות, אני מדבר על היום שאחרי הקצר, כלומר, שמדינת ישראל תיקח אחריות על המקום ושהעזתים יראו את זה הם יבינו שאין יותר חמאס. יש היום דרישה שלהכניס סיוע הומניטרי, אז שעל המשאיות יהיו דגלים שלנו". 

"אני אומר שצריכה להיות הודעה מסודרת של רה"מ יחד עם גנץ והקבינט המצומצם שיסביר למה אין מו"מ, ואז להסביר לציבור שהמצב הזה יסייע לעזתים להרוויח מהחזקת החטופים", אמר בסיום הראיון.