החיסול החריג לאור יום בעזה: צה"ל אישר הערב (רביעי) כי בשיתוף פעולה עם שב"כ חוסלו שלושת בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה. בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "כלי טיס של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ, שלושה פעילים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בדרכם לבצע פעילות טרור במרחב מרכז רצועת עזה".

שלושת הפעילים שהותקפו הינם אמיר הניה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, מחמד הניה, פעיל צבאי בארגון הטרור וחאזם הניה, פעיל צבאי נוסף בארגון הטרור. צה״ל מאשר כי הפעילים הם שלושה מילדיו של איסמעיל הניה.

ילדיו של הנייה שחוסלו בתקיפה בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ילדיו של הנייה שחוסלו בתקיפה בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בתוך כך, הדרג המדיני - ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, לא עודכנו מראש על חיסול בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה. זאת, מאחר ומדובר היה בתקיפה שהתרחשה בזמן אמת ובוצעה בעקבות מידע מודיעני שהגיע זמן קצר בלבד לפני התקיפה. צה"ל ניצל את ההזדמנת המבצעית ותקף את הרכב שבו שהו. הדרג המדיני עודכן רק בדיעבד.

כאמור, שלושה מילדיו של אסמאעיל הנייה חוסלו בתקיפה ישראלית ממערב לעיר עזה. על פי הדיווחים, ברכב שהותקף במחנה הפליטים שאטי, שהו יחד עם ילדיו של הנייה - חאזם, אמיר ומוחמד, גם שלושה מנכדיו - אמל, רזאן וח'אלד, שנהרגו גם הם בתקיפה. בתגובה לחיסול, אמר הנייה: "עם הכאב והדם אנו יוצרים תקווה וחופש עבור עמנו, המטרה שלנו והאומה שלנו. הבנים שלי נשארו עם עמנו ברצועת עזה, ולא עזבו אותה. בני העם הפלסטיני שילמו מחיר יקר וגם אני". לדבריו, "זה לא ישפיע על דרישות חמאס להפסקת אש".