שר המשפטים לשעבר חיים רמון התראיין בתכנית של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לסטטוס הנוכחי במלחמה כשנשאל האם היא הסתיימה: "לצערי הרב כן, לצערי הרב ניצחון טקטי אבל תבוסה אסטרטגית. לא השגנו אף אחד מהיעדים שקבעה הממשלה. התמרון הקרקעי החל בצורה לא נכונה, הוא הלך רק על הצפון בצורה מסיבית. העברנו מיליון וחצי פליטים לדרום ועכשיו אנחנו לא הולכים על רפיח כי יש שם מיליון וחצי. זו לא בעיה של ארה"ב, זו בעיה שלנו איך מתמודדים איתם".

בהמשך התייחס למהלך הוצאת הכוחות הצבאיים מרצועת עזה: "לפני חצי שנה יצאנו למלחמה הזו. היה דבר אחד, למוטט את חמאס צבאית, הכינו בו מכות קשות אבל הוא עדיין עומד על רגליו. היה יעד לחסל את חמאס האזרחי, חמאס האזרחי שולט בסיוע ההומניטרי, אני התחננתי, הלכתי לכל העולם, תעשו ממשל צבאי זמני שיהיה אחראי על חלוקת הסיוע, בלי זה החמאס האזרחי ממשיך לשלוט - לא התחלנו אפילו למוטט אותו. אי אפשר למוטט את החמאס בלי שאנחנו נשלוט אזרחית באופן זמני כאשר גורמים בינלאומיים יתכוננו".

חיים רמון (צילום: אריאל בשור)
חיים רמון (צילום: אריאל בשור)


רמון ממשיך ואומר: "גם את החמאס האזרחי לא הצלחנו למוטט. אמרנו שיהיה לחץ צבאי והלחץ יביא לשחרור חטופים, גם זה לא קרה. בכל שלושת המשימות האלה, נכון לרגע זה, היעדים אחרי חצי שנה לא הושגו. בנקודת הזמן הזו, אנחנו בבעיה גדולה".

ולסיום טען: "לדעתי אחרי חצי שנה, לאור כל מה שקרה, וודאי לאור מחדל שבעה באוקטובר, זה הרגע שהרמטכ"ל יוציא מן הכוח אל הפועל את אחריותו כפי שהוא הודה בה. אם זה יקרה תהיה תגובת שרשרת בצבא אבל גם בדרג המדיני. אני חושב שבלי שום קשר זה הרגע אחרי חצי שנה שהרמטכ"ל ייקח את האחריות ויתפטר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm