בכיר חמאס אמר היום (חמישי) כי חיסול בניו ונכדיו של ראש הלשכה המדינית של הארגון, איסמעיל הנייה, לא ישפיע על מהלך המשא ומתן המתמשך על הסכם הפסקת אש בעזה וחילופי שבויים.

החלפן שסיבך אותי: חיסול איש הכספים חשף את המצוקה הגדולה של חיזבאללה
"לאחר הפרסום ב-103FM - הבקשה של הורי התצפיתניות התקבלה: השינוי בטקס הדלקת המשואות

הבכיר ציין בראיון שהעניק בעילום שם לעיתון "אל־ערבי אל־ג'דיד", כי הנייה הדגיש ש"אין אפליה בדם הפלסטיני", שדם ילדיו ונכדיו "אינו שונה מדם תושבי עזה המדממים מדי יום בגלל הכיבוש האכזרי", וכי "הגורם היחיד המשפיע על המשא ומתן הוא מידת התגובה של הכיבוש ומחויבותו לעקרונות שנקבעו על ידי ההתנגדות או לא".

לדברי הבכיר, "חמאס עדיין נמצא בהתייעצויות בין הנהגתו בתוך עזה ומחוצה לה, כדי לגבש את התגובה הסופית להצעה שהגישו המתווכים בקהיר". הוא ציין כי "הכיבוש דחה יום לפני עיד אל-פיטר את ההצעה שהגישו המתווכים והממשל האמריקאי להפעיל הפסקת אש הומניטרית קצרה למשך שלושה ימים, בתנאי שהיא קשורה לכך שההתנגדות תיתן מענה חיובי להצעה שהועלתה בקהיר". עוד ציין, כי "מה שהכיבוש הציג עדיין אינו עולה בקנה אחד עם התנאים שהציבה ההתנגדות, שהם הפסקת אש כוללת וקבועה, שיבה ללא תנאי של עקורים לאזורים הצפוניים, הכנסת סיוע, מחסה ושיקום".

אותו גורם ציין כי "התנועה הודיעה למתווכים, שהיא תציית להפסקת אש הומניטרית למשך שלושה ימים גם אם הכיבוש יכריז על כך באופן חד צדדי", והמשיך: "עם זאת, הכיבוש סירב, ולהפך, הסלים ופתח במתקפה אלימה על מרכז הרצועה, ורצח את בני הנייה, למטרות כפולות, כולל ריצוי נתניהו את הימין הקיצוני, שאישר כי הנסיגה האחרונה מח'אן יונס הייתה הכרזת תבוסה, ומצד שני נתניהו רצה ללחוץ על ההתנגדות להאיץ אותה מתוך מחשבה שזה עלול לדחוף אותה לקבל את ההצעה המושחתת של ממשלתו". המנהיג הדגיש כי "הכיבוש רק מציע כניעה באופן שאינו משקף את המצב בשטח".

ילדיו של הנייה שחוסלו בתקיפה בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ילדיו של הנייה שחוסלו בתקיפה בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

מנגד, גורם מצרי המעורה בשיחות התיווך שבהן משתתפת קהיר חשף כי "בשעות האחרונות התקיימו מגעים, שבמהלכם הביעו בכירים מצריים את מורת רוחה של קהיר מחיסול בניו של אסמאעיל הנייה ומהעיתוי שלו, שהגיע על רקע הגברת מאמצי המתווכים להקל על תהליך ההגעה להסכם". הגורם אמר כי "גורמים בממשלת ישראל מצהירים כי כל עוד לא יושג הסכם או יושגו אינדיקציות ראשוניות, אין מניעה לבצע תקיפות נגד מטרות בעזה", והוסיף: "אנחנו לא צריכים עוד זמן כדי להודיע על כישלון סבב המשא ומתן החדש כי כל האינדיקטורים הולכים לכיוון זה".

אסמעיל הנייה לאחר שקיבל את הבשורה על חיסול ילדיו (צילום :רשתות ערביות)

הגורם המצרי הסביר כי "הלחץ שהפעיל הממשל האמריקאי על המתווכים ללחוץ על חמאס לא היה באותה רמה על ממשלת ישראל", וחשף כי "בסיור האחרון בקהיר היו מסרים מרומזים מגורמים ישראלים, שמרכז הכובד של ממשלת ישראל אינו עוסק בהחזרת אסירים, אזרחיים או צבאיים". 

עוד אמר, כי "יש גורם בכיר במשלחת הישראלית שאישר את קיומם של קולות פעילים בממשלה, שמאמינים שהחיילים והקצינים שנהרגים בשטח חשובים לא פחות מהאסירים, ושאלה נהרגו בעיקר כדי להגן על גאוות ארצם והישרדותה של ישראל, ושאם התמורה היא בין החזרת השבויים להישרדותה של ישראל, הבחירה תהיה לטובת הישרדות ישראל".

התמונה השניה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]