חלפן הכספים של חיזבאללה, מוחמד סרור, אותר שלשום ללא רוח חיים בבית בכפר בית מרי, שבמזרח ביירות. בלוג המודיעין אינטלי טיימס חשף היום (חמישי) פרטים חדשים על עברו של החלפן.

ההישג העצום של ישראל לאחר חיסול חלפן הכספים של חיזבאללה

על פי הדיווח, מידע שהעבירה ישראל, החל משנת 2016 לרשויות האכיפה בארה”ב ובעולם ואף לאחרונה באמצעות “המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (המט”ל) במשרד הביטחון, תיאר את סרור כמי ששימש מתווך בין “כוח קודס” של משמרות המהפכה בלבנון (יחידה 2500) לזרוע הצבאית של החמאס ועבד גם עם פעילי היחידה הפיננסית של החיזבאללה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במקביל, ערוץ אל-מידאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה ממקורות לבנונים פרטים חדשים על החיסול הדרמטי. על פי הדיווח, סרור  פותה על ידי אישה לבנונית בשם זינב חמוד להעביר לה סכום של 14 אלף דולר מעיראק. סרור, העוסק בחלפנות כספים, משך את הסכום הנקוב, ולאחר מכן נסע עם אחיינו למסור את הסכום לכתובת המוגדרת בכפר בית מרי, מזרחית לביירות.

עוד דווח כי האישה קיבלה את הכסף, אולם לא חשפה את זהותה והסתתרה מאחורי וילון. לאחר מספר ימים, סרור נסע בגפו להעביר סכום של כארבעת אלפיים דולר, שם נלכד, עונה וחוסל. עוד דווח כי המחסלים השליכו את נשקם לתוך האסלם כדי למחוק את טביעות האצבעות, אולם הם השאירו אותן על משתקי הקול.

שלט חוצות של חיזבאללה בביירות (צילום: רויטרס)
שלט חוצות של חיזבאללה בביירות (צילום: רויטרס)

עוד דווח כי סרור נחקר כשהוא אזוק, בעוד המחסלים היו בקשר עם גורם נוסף ומרוחק במהלך החקירה, כשלטענת הלבנונים, כחלק מהעינויים, סרור אף נורה ברגלו ובכתפיו ביותר מעשרה כדורים. עוד דווח כי "נראה שסרור לא הודה בפני אנשי המוסד במה שרצו, לכן הם ירו בו ונטשו את גופתו".

באוגוסט 2019 הודיע ​​משרד האוצר האמריקני על הטלת סנקציות על ארבעה אנשים, כולל סרור, באשמת סיוע בהעברת עשרות מיליוני דולרים מכוח קודס, המופקד על פעולות חוץ במשמרות המהפכה האיראניים לחמאס דרך חיזבאללה בלבנון במטרה לפתוח בפעולות טרור. משרד האוצר האמריקני ציין בזמנו כי סרור "אחראי להעברת עשרות מיליוני דולרים מדי שנה מכוח קודס לגדודי עז אלדין אלקסאם", הזרוע הצבאית של חמאס.