ישראל מתכוננת למתקפה ישירה מצד איראן על דרום או צפון הארץ בתוך 24 עד 48 השעות הקרובות, כך על פי גורם המצוי בפרטים. עם זאת, גורם המקורב להנהגה האיראנית מסר כי למרות שתוכניות התקיפה נידונות, טרם התקבלה החלטה סופית - כך פורסם היום (שישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". 

ההכנות לתקיפה באיראן עולות מדרגה: המהלך הדרמטי של חיל האוויר
דריכות שיא: ארה"ב הודיעה - "תגובת איראן עשויה להיות קרובה"

כזכור, איראן איימה באופן פומבי להגיב על התקיפה בדמשק שבסוריה שהתרחשה בשבוע שעבר, אותה כינתה "תקיפה אווירית ישראלית על מבנה דיפלומטי" ובמסגרתה נהרגו בכירים צבאיים איראנים, ביניהם איש כוח קודס האיראני.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מוקדם יותר השבוע, דיווח המודיעין האמריקאי על כך שמתקפה איראנית על ישראל עלולה להיות קרובה. גורם אמריקאי המצוי בעניינים אמר כי הדיווחים מצביעים על מתקפת נקמה איראנית תוך ימים, "ייתכן על אדמת ישראל".

אתמול השגרירות האמריקאית בישראל הודיעה כי עובדי הממשל האמריקאי ובני משפחותיהם יוגבלו מכל נסיעה פרטית מחוץ למרכז הארץ, ירושלים ובאר שבע עד להודעה חדשה. רה"מ בנימין נתניהו הבטיח להגיב ישירות נגד כל תקיפה על ישראל: "מי שיפגע בנו, ניפגע בו. אנחנו ערוכים לענות על כל צרכי הביטחון של מדינת ישראל, הן בהגנה והן בהתקפה".

ע"פ הדיווחים, מנהיג איראן חמינאי חושש שמתקפה ישירה מתוך איראן על ישראל עלולה לגרום שהטילים והכטב"מים ייורטו וישראל תגיב בתגמול מסיבי על התשתית האסטרטגית של איראן. בכיר איראני אמר לעיתון: "תוכניות התקיפה נמצאות על שולחנו של המנהיג העליון והוא עדיין שוקל את הסיכון הפוליטי".

 אופציה נוספת היא התקפות של הפרוקסי של טהראן בסוריה ובעיראק, שלהם סיפקה איראן כטב"מים ממחסנים בימים האחרונים, על פי יועצי משמרות המהפכה והממשלה הסורית.

איראן ובעלות בריתה יכולות גם לתקוף את הגולן - כדי להימנע מתקיפה בתוך השטח המוכר הבינלאומי של ישראל. אפשרות נוספת תהיה לפגוע בשגרירויות ישראל, בעיקר בעולם הערבי, כדי להראות להן שקשרים ידידותיים עם תל אביב עלולים לעלות ביוקר, אמרו כמה גורמים לעיתון