בנימין אחימאיר, נער בן 14 מירושלים, נעדר מאז שעות הבוקר באזור בנימין. הנער יצא במהלך שעות הבוקר לרעות צאן, אך לאחר מספר שעות, חזר העדר בלעדיו, כך דיווח עיתונאי גל"צ דורון קדוש. 

העדות המטלטלת הזו מספרת את סיפורם של עשרות אלפי מילואימניקים שחזרו מהמלחמה | קלמן ליבסקינד
המלחמה הוכרעה: הסינים לא מתכוונים לעצור | שלמה מעוז

עוד דווח כי קיים נבדקת האפשרות שמדובר באירוע טרור שהוביל להיעלמותו. עם זאת, טרם ברור מה הנסיבות לכך, וגורם ביטחוני מסר כי קיים סיכוי שהנער התייבש בשטח, נפל או נרדם.

החיפושים אחרי הנער בבנימין (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כעת, כוחות רבים מאוד מעורבים בחיפושים אחריו, כשבין היתר לוקחים בכך חלק גם כלי טי של חיל האוויר וכוחות מיוחדים שהוקפצו לשטח. כמו כן, גם השב"כ מעורב בחיפושים אחר אחימאיר. נמסר כי כל היודע על מקום הימצאו, מתבקש לפנות למשטרת ישראל, או לתחנת משטרת בנימין, בטלפון 029706444.

הכפר אל מועייר כותר, זאת כחלק מהחיפושים אחרי אחימאיר. עם זאת, בצה"ל סירבו לחסום את היציאות המובילות לרמאללה ושכם. בתגובה לכך, תושבים רבים הגיעו למקום על דעת עצמם ופעלו לחסימת האזור, זאת משחשש לחטיפת הנער ללב הערים הערביות. 

אחותו חנה, התראיינה לפני זמן קצר לג"צ, וסיפרה: ״אנחנו מאמינים שיהיו בשורות טובות. הודיעו לנו שלא מוצאים את ביני מ-6:30 בבוקר, זה אזור שהוא מכיר, הוא יוצא לרעות שם צאן הרבה. הוא ילד טוב, ילד טבע, כל היום מטפל בכבשים, לא עושה שטויות, זה אף פעם לא קרה שהוא נעלם ככה. הוא יצא עם טלפון עליו, אולי אין לו קליטה. האבא והאחים הלכו לחפש אותו עם כוחות הביטחון. מקווים לטוב ומחכים שהוא יחזור לפני שבת״.

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל מהאוויר ובקרקע, בהם כוחות מיוחדים, פועלים משעות הצהריים המוקדמות יחד עם משטרת ישראל וכוחות נוספים בחיפושים אחר הנער בן ה-14 שנעדר החל מהבוקר במרחב מלאכי השלום שבחטיבת בנימין. מפקד פיקוד המרכז, מפקד אוגדת איו״ש ומפקד חטיבת בנימין נמצאים בשטח ומובילים את הכוחות בחיפושים אחר הנער. הכוחות חוסמים צירים ומבצעים סריקות במרחב".

חיפושים אחר בנימין אחימאיר (צילום: דובר צה''ל)
חיפושים אחר בנימין אחימאיר (צילום: דובר צה''ל)

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, התייחס לחיפושים אחר הנער, ומסר כי מכיוון שהמצב כעת הוא פיקוח נפש גמור יש להמשיך ולקיים את החיפושים גם לתוך השבת ככל שיידרש, ניתן וצריך לבצע כל פעולה הנדרשת לצורך החיפושים גם בשבת.  יחד עם כל בית ישראל נתפלל ונייחל למציאות של הנער בריא ושלם".