בזמן שכל אזרחי ישראל דרוכים לקראת התגובה האיראנית לחיסול מפקד כוח קודס מוחמד זאהדי בדמשק, שמיוחס לכוחותינו, גורמים רשמיים בארה"ב מאמינים שהאיום של טהרן יכול להתממש היום (שישי) "תוך מספר שעות".

צה"ל פשט על בית ספר במרכז הרצועה: לא תאמינו מה נמצא שם | צפו

שני פקידים אמריקאים אמרו ל-CBS News כי יש אפשרות ריאלית לתקיפה איראנית מאסיבית נגד ישראל היום, שעלולה לכלול יותר מ-100 מל"טים ועשרות טילים, המכוונים למטרות צבאיות בתוך המדינה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

טילים בליסטיים איראניים (צילום: רויטרס)
טילים בליסטיים איראניים (צילום: רויטרס)

אמש, מחלקת המדינה האמריקנית הזהירה את אזרחיה שבישראל שלא לנסוע מחוץ לערים הגדולות, המוגנות טוב יותר מפני ירי רקטות. ההנחיה האחרונה ציינה כי יש להגביל את הנסיעות של עובדי ממשלת ארה"ב בארץ.

סימה שיין, מומחית אבטחה ובכירה לשעבר במוסד, מסרה לחדשות CBS שזה רגע מסוכן לאזור, והיא "מודאגת ביותר" שהיא הייתה מהמצב. לדבריה, החרדה מפני מלחמה כוללת גבוהה באותה מידה "בשני הצדדים, בישראל ובאיראן".

"הם ינסו לעשות את זה על הצבא או על נכס צבאי כלשהו", ניתחה שיין. "אבל השאלה תהיה הנזק. אם יהיו הרבה אנשים פצועים, הרוגים או פצועים... אני חושבת שיש לזה פוטנציאל להסלמה עצומה". עם זאת, שיין הדגישה כי היא עדיין מאמינה שאף אחד מהצדדים לא באמת רוצה סכסוך אזורי.

ארה"ב שלחה השבוע גנרל בכיר לישראל כדי לתאם תגובה אפשרית למתקפה איראנית. הבוקר, ב-CBS Mornings, גורם בכיר בצבא האמריקאי אמר: "אנחנו מאוד מנסים להימנע ממלחמה".