שר הביטחון יואב גלנט, נפגש היום (שישי) עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה״ב ״CENTCOM”, הגנרל מייקל אריק קורילה, בבסיס חצור של חיל האוויר. השניים דנו בהערכות למתקפה איראנית נגד מדינת ישראל שעלולה להוביל להסלמה אזורית.

באיראן כבר החליטו: זה יהיה גודל המתקפה על ישראל | דיווח

כמו כן, מנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי, מעביר בשעה זו תדרוך למנכ"לים של משרדי הממשלה. זאת, כשעל הפרק הערכת מצב, מוודאים כי כל המנכ"לים צפויים להיות זמינים במהלך יום שבת למקרה של חירום, חמ"לים מוכנים, נבדקת הכוננות ומוכנות לשלל תסריטים אפשריים. בנוסף, מתנהלת כעת התייעצות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון, השר גנץ ובכירים במערכת הביטחון. 

בפגישתו של גלנט ובכיר הצבא האמריקאי, השתתפו סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון תת אלוף (מיל׳) דרור שלום. שר הביטחון הודה לגנרל קורילה על תרומתו לקשר העמוק והמיוחד בין המדינות והעמידה האיתנה של ארה״ב לצידה של ישראל.

שר הביטחון גלנט אמר בתום הפגישה: ״נפגשתי כעת עם הגנרל קורילה מפקד הכוחות האמריקאים באזור, מפקד סנטקום וידיד אמת של ישראל. דנו בשיתוף הפעולה ההדוק בין ארצות הברית לישראל, בין הצבאות ובין המערכים הביטחוניים. האויבים שלנו חושבים שהם יפצלו בין ישראל לבין ארה"ב, אבל להפך, הם מחברים ביננו ומחזקים את הקשר ביננו. אנו ניצבים כתף לכתף במאבק שלנו״.

פגישת גלנט וקורילה (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)
פגישת גלנט וקורילה (צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון)

עוד הוסיף השר: ״אני משוכנע שהעולם מבין היטב מי זו איראן, אותו גוף טרוריסטי שמניע פיגועים ברחבי המזרח התיכון, מממן את חמאס, חיזבאללה וכוחות אחרים ועכשיו מאיים על מדינת ישראל. אנחנו ערוכים בהגנה, גם על הקרקע וגם באוויר, בשיתופי פעולה הדוקים עם שכנות וידידות על מנת למנוע פגיעה בישראל, ואנו נדע כיצד להגיב״.