נמשכים החיפושים אחר בנימין אחימאיר בן ה-14, שנעדר מאז אתמול (שישי) במרחב בנימין, לאחר שיצא לרעות צאן ונעלמו עקבותיו. בשל חשד לאירוע ממניע לאומני, הועברה החקירה לידי שב"כ.

ביידן: "המסר שלי לאיראן? Don’t, מחוייבים להגן על ישראל"
התגובה מתקרבת? זה הנשק והכוח שאיראן מסתירה בחדרי חדרים

במהלך החיפושים אחריו, פרצו עימותים בין מתנחלים ופלסטינים, כאשר המתנחלים איימו לכתר בעצמם את הכפרים הסמוכים. לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הלילה הסתערו מאות מתנחלים על כפר אל-מוג'יר הסמוך לזירת היעלמותו של אחימאיר, בתים ומכוניות הוצתו ולפחות פלסטיני אחד נורה למוות. כך לדברי ראש מועצת הכפר אמין אבו-עליה, הקשור למנוח. 

כ-25 נוספים נפצעו גם, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה. לדברי אבו-עליה, כוחות הביטחון הודיעו לגורמים פלסטינים כי המתנחלים מחפשים אחר הנער. הוא העריך שבין 1,000 ל-1,200 מתנחלים הקיפו את הכפר, וכ-500 הסתערו עליו קצת אחרי הצהריים אתמול, וחסמו את כל הכבישים באזור.

לדבריו, המתנחלים תקפו את הכפר, פשטו על בתים וירו ברובים לעבר תושבים. לדברי אבו-עליה, צה"ל הגיע למקום בסביבות השעה 15:00, אך לא מנע מהמתנחלים לתקוף את הכפר. במקום זאת, חיילים ישראלים אפשרו להם לפשוט על בתים, מנעו מתושבים פלסטינים להסתובב וחסמו אמבולנסים מלהגיע לפצועים, לטענתו. אבו-עליה סיפר, כי מתנחלים גנבו כ-70 כבשים מהכפר הפלסטיני.

החיפושים אחרי הנער בבנימין (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

"כוחות הביטחון פעלו לפיזור ההתפרעויות האלימות. במהלך האירוע יודו אבנים לעבר חיילי צה"ל שהגיבו באש. זוהו פגיעות. כמו כן, כוחות צה"ל ומשמר הגבול פעלו להסגת אזרחים ישראלים שנכנסו לעיירה אל מוג'ייר", נמסר. בהצהרה של הסהר האדום הפלסטיני נמסר כי 11 אמבולנסים נסעו לזירת הפיגוע אתמול כדי לאסוף את הפצועים, ודיווחו כי מספר בני אדם נפצעו מירי.