לאחר יממה של חיפושים מורטי עצבים: נמצאה היום (שבת) גופתו של בנימין אחימאיר בן ה-14, שנעדר מאז אתמול, כאשר יצא לרעות צאן במרחב בנימין, ומאז נעלמו עקבותיו.  שב"כ פתח בחקירת האירוע לאחר שנקבע כי מדובר ברצח על רקע לאומני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הרצח המתועב של הנער בנימין אחימאיר הוא פשע חמור. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו.  כוחות צה״ל ושב״כ נמצאים במרדף נרחב אחר הרוצחים הבזויים וכל מי ששיתף עמם פעולה. אני קורא לכל אזרחי ישראל לאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם באין מפריע, כדי שנוכל לבוא חשבון עם הרוצחים המתועבים וסייעניהם במהרה".

 כוחות הביטחון בזירה בה נמצאה גופתו של בנימין אחימאיר (צילום: TPS)
כוחות הביטחון בזירה בה נמצאה גופתו של בנימין אחימאיר (צילום: TPS)

הזירה בה נמצאה גופתו של בנימין אחימאיר ז''ל (צילום: TPS)
הזירה בה נמצאה גופתו של בנימין אחימאיר ז''ל (צילום: TPS)

שר הביטחון יואב גלנט אמר: "כואב את מותו של הנער בנימין אחימאיר, שנרצח בדם קר בידי מחבל שפל. מערכת הביטחון תגיע אל הרוצח ותמצה איתו את הדין, כפי שעשינו עם כל מחבל ורוצח. אני פונה לציבור, תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ספד ואמר: "רצח הנער בנימין אחימאיר ז״ל מתועב וכואב ואני שולח ניחומים למשפחתו וחבריו בשעתם הקשה. כוחות הביטחון ישימו ידיהם על רוצחיו ושולחיהם זה תפקידם. ההתפרעויות האלימות של המתנחלים הן הפרת חוק מסוכנת והן מפריעות לכוחות הביטחון הפועלים בשטח".

מפרטי האירוע הראשונים, שאושרו לפרסום, הגופה נמצאה סמוך לחווה על ידי רחפן של יחידה 636. בסמוך לגופתו נמצאו חפצים אישיים שלו שנמצאים בחקירת מז"פ. ככל הנראה, האירוע התרחש אתמול בשעות הבוקר עד הצהריים, וזהותו של אחימאיר אושרה היום.

במהלך החיפושים אחר אחימאיר ביממה האחרונה, פרצו עימותים בין מתנחלים ופלסטינים, כאשר המתנחלים איימו לכתר בעצמם את הכפרים הסמוכים. לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הלילה הסתערו מאות מתנחלים על כפר אל-מוג'יר הסמוך לזירת היעלמותו של אחימאיר, בתים ומכוניות הוצתו ולפחות פלסטיני אחד נורה למוות. כך לדברי ראש מועצת הכפר אמין אבו-עליה, הקשור למנוח. 

כ-25 נוספים נפצעו גם, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה. לדברי אבו-עליה, כוחות הביטחון הודיעו לגורמים פלסטינים כי המתנחלים מחפשים אחר הנער. הוא העריך שבין 1,000 ל-1,200 מתנחלים הקיפו את הכפר, וכ-500 הסתערו עליו אחר הצהריים אתמול, וחסמו את כל הכבישים באזור.