עימותים אלימים פרצו לאחר דבר היוודע על מציאת גופתו של הנער בנימין אחימאיר בן ה-14. על פי דיווחים פלסטינים, רכבים הועלו באש בכפר דומא ובאל מורייר. סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא דיווחה על הרוג ושישה פצועים מירי. הסהר האדום מדווח על 16 פלסטינים שנפצעו ונזקקו לטיפול רפואי.

במקביל, צלם ynet ו"ידיעות אחרונות" שאול גולן הותקף על ידי מתנחלים. "הסתובבתי בכפר וצילמתי תמונות. ראיתי חבר'ה רעולי פנים, יהודים, מסתובבים בכפר כאילו הכפר שלהם. הם שרפו בתים ותיעדתי". לדבריו, "הם פירקו אותי במכות, שברו לי את האצבעות ושרפו לי את כל התיק וציוד הצילום. אחר כך הם חיפשו לי בכיסים מחשש שיש לי איזה כרטיס זיכרון שהם מתועדים בו. חלק היו במדי צה"ל ורובים. 30-20 איש הכו אותי וצעקתי 'הצילו' בתקווה שחיילים ישמעו אותי, אבל החיילים זה הם".

מאגודת העיתונאים ירושלים נמסר: "אנו מגנים בתוקף את תקיפתו של צלם העיתונות שאול גולן, איש ידיעות אחרונות ו-ynet היום באזור דומא. על המשטרה לפעול בשיא התקיפות, גם כדי לאתר את התוקפים ולהענישם וגם כדי להגן על עיתונאים בכל מקום בו הם פועלים. הגיע הזמן שיישמו את הוראת היועמ״ש להתייחס לתקיפת עיתונאים כאל תקיפת עובד ציבור".

מארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל נמסר: "אנחנו מזועזעים עמוקות מהתקיפה הברוטלית של צלם ידיעות אחרונות שאול גולן בידי מתנחלים אלימים. במהלך התקיפה הקשה שברו את ידו של הצלם ושרפו את כל ציוד הצילום שלו תוך כדי שהם מפליאים בו את מכותיהם. אנחנו דורשים מהמשטרה לאתר באופן מיידי את המעורבים ולהעמידם לדין".

בעקבות האירועים, שר הביטחון יואב גלנט מסר כי "מערכת הביטחון תגיע אל הרוצח ותמצה איתו את הדין, כפי שעשינו עם כל מחבל ורוצח. אני פונה לציבור, תנו לכוחות הביטחון לפעול במהירות במצוד אחר המחבלים - פעולות נקם יקשו על לוחמינו במשימתם - אסור לקחת את החוק לידיים". 

במערכת הביטחון חוששים שהרצח יבעיר את כל אוגדת יהודה ושומרון ויגרור אחריו הפרות סדר אלימות עוד יותר. בצה"ל ובשב"כ נערכים לקראת מוצאי שבת מחשש להסלמה בעקבות הרצח של הנער וכן מהיתכנות של אירועי נקם חמורים שיש בהם כדי להבעיר את האזור.

צה"ל החל לתגבר כוחות במרחב ומוקדי החיכוך ברחבי יו"ש על רקע על החשד מנקמה של פעילי ימין קיצוני נגד פלסטינים, ועל מנת למנוע הפרות סדר אלימות. גורמים בצה"ל אמרו לוואלה! כי פוטנציאל האירוע הוא גדול ונפיץ ויש בו בכדי להבעיר את כל יו"ש, ולכן המשטרה, מג"ב וצה"ל יתגברו כוחות כבר בשעות הקרובות.

מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יקי דולף הנחה את כלל מפקדי החטיבות המרחביות לשוחח עם ראשי היישובים, המועצות והגורמים המשפיעים כדי להרגיע את השטח ולמנוע הפרות סדר.

כאמור, לאחר כיממה מורטת עצבים אותרה גופתו של הנער בן ה-14 שנעדר מאז אתמול לאחר שיצא בשעות הבוקר לרעות צאן. השב"כ פתח בחקירת האירוע לאחר שנקבע כי מדובר ברצח על רקע לאומני. מפרטי האירוע הראשונים, שאושרו לפרסום, הגופה נמצאה סמוך לחווה על ידי רחפן של יחידה 636. בסמוך לגופתו נמצאו חפצים אישיים שלו שנמצאים בחקירת מז"פ. ככל הנראה, האירוע התרחש אתמול בשעות הבוקר עד הצהריים, וזהותו של אחימאיר אושרה היום.

עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Mohammed Torokman)
עימותים ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Mohammed Torokman)

במהלך החיפושים אחר אחימאיר ביממה האחרונה, פרצו עימותים בין מתנחלים ופלסטינים, כאשר המתנחלים איימו לכתר בעצמם את הכפרים הסמוכים. לפי דיווחים פלסטינים, במהלך הלילה הסתערו מאות מתנחלים על כפר אל-מוג'יר הסמוך לזירת היעלמותו של אחימאיר, בתים ומכוניות הוצתו ולפחות פלסטיני אחד נורה למוות. כך לדברי ראש מועצת הכפר אמין אבו-עליה, הקשור למנוח. 

כ-25 נוספים נפצעו גם, כך לפי משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה. לדברי אבו-עליה, כוחות הביטחון הודיעו לגורמים פלסטינים כי המתנחלים מחפשים אחר הנער. הוא העריך שבין 1,000 ל-1,200 מתנחלים הקיפו את הכפר, וכ-500 הסתערו עליו אחר הצהריים אתמול, וחסמו את כל הכבישים באזור.