המוכנות לתגובה האיראנית: דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי עדכן הערב (שבת) כי בתום הערכת מצב, הוחלט כי החל מהלילה בשעה 23:00 יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. במסגרת השינויים הוחלט על איסור קיום פעילויות חינוכיות בכל רחבי הארץ. באיזורים ירוקים- הגבלת התקהלות עד 1,000 אנשים.

רשמית: משחקי הכדורגל ביומיים הקרובים יהיו ללא קהל
בשל הנחיות פיקוד העורף: המופע של עומר אדם בסכנת ביטול

מוכנות לתגובה איראנית - עדכון פיקוד העורף (צילום: פיקוד העורף)
מוכנות לתגובה איראנית - עדכון פיקוד העורף (צילום: פיקוד העורף)

כאמור, לא תתקיים כל פעילות  חינוכית בכל מסגרות החינוך בכל רחבי הארץ. ובכלל זה, מעונות היום , מסגרות החינוך מיוחד,  תכנית ניצנים בחופשות - בית הספר של החגים לגילאי גן – כיתות ג', בכלל הפעילויות חברתיות ופעילות הפגה לילדים ולנוער במתנ"סים, במחלקות הנוער ברשויות המקומיות ובתנועות הנוער (כולל הפסקת טיולים, מחנאות,  כל פעילות ספורט, פעילות פנאי וחברה בכלל כבר החל מהלילה). 

לאחר הערכת מצב שקיימו שר העבודה ומנכ״ל משרד העבודה ולאחר שיחה עם אלוף פיקוד העורף, הוחלט על סגירת הפעילות החל ממחר במוסדות הבאים: מעונות יום ומשפחתונים בפיקוח ובסבסוד המדינה לרבות צהרונים וקייטנות, מכללות טכנולוגיות שבפיקוח מה״ט (המכון הממשלתי הטכנולוגי של משרד העבודה), מוסדות הכשרת מבוגרים בפיקוח משרד העבודה ו⁠בתי ספר מקצועיים.

 בכירים במשטר בטהרן הצהירו כי איראן תגיב על חיסולו של רזא זאהדי, מי שהיה מפקד כוח קודס בלבנון וסוריה. מוקדם יותר היום, פשטו כוחות של משמרות המהפכה, באמצעות מסוק, על ספינה "המקושרת לישראל", בסמוך למיצרי הורמוז. דובר צה"ל מסר בתגובה לחטיפת הספינה: "איראן תישא בתוצאות אם היא תסלים את האלימות באזור. איראן תישא בהשלכות על הבחירה להסלים את המצב עוד יותר. ישראל נמצאת בכוננות גבוהה. הגברנו את המוכנות שלנו להגן על ישראל מתוקפנות איראנית נוספת. אנחנו גם מוכנים להגיב".

מוקדם יותר השבוע, דיווח המודיעין האמריקאי על כך שמתקפה איראנית על ישראל עלולה להיות קרובה. גורם אמריקאי המצוי בעניינים אמר כי הדיווחים מצביעים על מתקפת נקמה איראנית תוך ימים, "ייתכן על אדמת ישראל".

אתמול השגרירות האמריקאית בישראל הודיעה כי עובדי הממשל האמריקאי ובני משפחותיהם יוגבלו מכל נסיעה פרטית מחוץ למרכז הארץ, ירושלים ובאר שבע עד להודעה חדשה. רה"מ בנימין נתניהו הבטיח להגיב ישירות נגד כל תקיפה על ישראל: "מי שיפגע בנו, ניפגע בו. אנחנו ערוכים לענות על כל צרכי הביטחון של מדינת ישראל, הן בהגנה והן בהתקפה".

ע"פ הדיווחים, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, חושש שמתקפה ישירה מתוך איראן על ישראל עלולה לגרום שהטילים והכטב"מים ייורטו וישראל תגיב בתגמול מסיבי על התשתית האסטרטגית של איראן. בכיר איראני אמר לעיתון: "תוכניות התקיפה נמצאות על שולחנו של המנהיג העליון והוא עדיין שוקל את הסיכון הפוליטי". אופציה נוספת היא התקפות של הפרוקסי של טהראן בסוריה ובעיראק, שלהם סיפקה איראן כטב"מים ממחסנים בימים האחרונים, על פי יועצי משמרות המהפכה והממשל הסורי.