דובר צה"ל אישר הערב (שבת) כי איראן שיגרה כלי טיס בלתי מאוישים משטחה לשטח ישראל. "זה איום שלוקח לו מספר שעות להגיע לשטח מדינת ישראל ננסה למנוע ממנו להגיע. צה"ל וחיל האוויר מוציאים לפועל את התוכנית הסדורה אליה נערכנו".

ללא קניונים, מערכות חינוך והופעות: שינוי דרמטי בהנחיות פיקוד העורף
בשעות הקרובות: שיבושים צפויים ב-GPS – כך תיערכו

רותם מי-טל, מנכ"ל חברת אסגארד מערכות אשר מספקת ייעוץ טכנולוגי, מו"פ והנדסה לשוק הביטחוני, מציין כי כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן כמו כן חימוש בליסטי ארוך טווח (Precision-guided munition) תלויים בניווט מבוסס GNSS (ניווט מבוסס טכנולוגיית לווין בדומה ל- GPS).

ישנן ארבע אופציות לניווט חימוש התקפי או כלי טיס, באמצעות GNSS, באמצעות הנחיית קשר-רדיו, באמצעות רכיבה על קרן לייזר ובאמצעות ניווט אופטי על ידי מצלמות מתקדמות. (אני מזניח ביות מוכוון קרינה וניווט מבוסס מדידים אינרצייאלים), המרחק בין איראן לישראל הוא מעל ל- 1,000 ק"מ ולכן ספק אם האיראנים יהיו מסוגלים לנווט חימוש התקפי באמצעות קרן לייזר או ניווט אופטי ואילו ניווט מבוסס GNSS אינו אפשרי כפי הנראה, עקב חסימות ה- GPS עליהן התקשורת מדווחת בדקות האחרונות.

כמו כן, נראה שהאפשרויות של האיראנים בנושא הזה, אל מול נחיל הכטב"מים אשר הם מטיסים מערבה לישראל אם כי אפשריות, מאתגרות מאד, במיוחד הלילה. לעשרות הפריטים בנחל האיראני יחכו שכבות מרובות של הגנה אווירית (חץ 3, חץ 2, פטריוט, קלע דויד וכיפת ברזל), לצד חסימות RF, שיבושי תקשורת ומערכות לוחמה אלקטרונית, גם הגנתיות וגם התקפיות. נציין כי לטיל בליסטי לוקח להגיע כ-12 דקות לישראל, לטיל שיוט כשעתיים ולכטב"מ כתשע שעות.