ראש מפא״ת, דני גולד, התייחס היום (ראשון) ליירוט המוצלח של מתקפת הטילים האיראנית הלילה: ״אתמול היה לנו אירוע ייחודי, תקיפה רב ממדית, רב-זירתית אמיתית, ירו עלינו מכל הזירות בו זמנית מאות רבות של חימושים, רקטות, כלי טיס בלתי מאוישים חמושים, טילי שיוט, וטילים בליסטיים. מערך הגנה אווירית התמודד עם האיומים באחוזי יירוט מאוד גבוהים״. עוד אמר גולד, כי כלל המערכות פעלו אתמול ביניהן כל מערך סוללות החץ, קלע דוד, כיפת ברזל ועוד״. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ראש מנהלת חומה  משה פתאל, סיפר כי כלל הארכיטקטורה שמחברת בין כללות המערכות השונות פעלה אש כולל מערכות של הכוחות האמריקאיים: ״אנחנו לא נחים על זרי דפנה. רואים את עצמנו באמצע לחימה, מתחקרים, לומדים ומשפרים״. 

המטוסים כבר היו בדרך לאיראן - אבל אז הגיעה השיחה הדרמטית של ביידן

עוד אמר ראש מנהלת חומה כי אם חשבנו שבפועל הסימולציות והתרחישים במעבדות בסוף הגיעו: ״כשמתאמנים ומכינים את עצמנו לקרב קשה והיה קרב קשה ומורכב לפחות לפי השותפים אחד המורכבים והאינטנסיביים בעולם בתחום ההגנה המשולבת מפני טילים, רקטות וכלי טיס. מה שהכנו אכן הגיע אבל אני אמרתי לעצמי אולי זה גבוה מדי״. עוד אמר ראש מנהלת חומה: ״היינו ערוכים לתרחיש מאוד מורכב ועתידי ולא הופתענו..... נערכנו למגוון תרחישים ובפעול התרחשו כחמישה וחמישה אחוזים ממנו...״. 

ראש מפא״ת חידד, ואמר כי המערכות הנוספות של ארה״ב שפעלו אמש משדרגות את היכולת בהגנה והוסיף ״ישראל יודעת להגן על עצמה באופן עצמאי״.  ראש מפא״ת נשאל על עלויות היירוטים ואמר כי לא ניתן להשוות אותן לתרחיש שנמנע כולל ירידת הבורסה, מס רכוש על נזקים, מציל חיים שמגן על המדינה: ״העלות של המערכות שלנו בהשוואה לעולם מאוד נמוכה. הכול נמצא כעת בתחקור״.

על חדירת האיומים את מערכות ההגנה ונפילה בשטח הישראלי, אמר ראש מפא״ת כי הנושא בתחקור, והוסיף כי מערכת קלע דוד יירטה אתמול איומים.