מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, סא"ל במיל' ירון בוסקילה, התייחס לאירועי הלילה ואמר כי: "היכולת ההגנתית שהופגנה הלילה מרשימה, כמו גם השת"פ האזורי. אולם ללא פעילות התקפית מצידה של ישראל אנחנו עלולים למצוא את עצמנו 'מנרמלים' את אירועי הלילה", דוגמת השנים הארוכות של ירי מרצועת עזה בחסות ההגנה של "כיפת ברזל".

משמרות המהפכה לא צריכים לשמוח: "כלפי חוץ הם מאושרים - אך בפועל, נחלו כישלון מבצעי"

נתניהו במבחן חייו: זו השאלה הנוקבת שהוא צריך לשאול את ביידן | אנה ברסקי

סא"ל במיל' בוסקילה, מילא שורת תפקידים במהלך 24 שנות שירותו בצה"ל, ממפקד מחלקה ועד סמח”ט. הוא היה מג”ד בצוק איתן, מפקד בסיס אימונים של פיקוד דרום, קצין המבצעים של אוגדת יהודה ושומרון וקצין מבצעים מיוחדים. במהלך שירותו הצבאי נפצע שלוש פעמים. בוסקילה מחזיק בתואר ראשון במדעי ההתנהגות מאוניברסיטת אריאל ותואר שני במנהל עסקים מהמכללה למנהל.

סא''ל במיל' ירון בוסקילה (צילום: הביטחוניסטים)
סא''ל במיל' ירון בוסקילה (צילום: הביטחוניסטים)

התנועה שהוא מנהל, חרטה על דגלה תפיסה שמאמינה שביטחונה של ישראל חייב להיות מבוסס על יכולתה להגן על עצמה בכוחות עצמה. כך למשל בנוגע לסוגיית "היום שאחרי", לביטחוניסטים אין ספק שנוכחות צבאית של ישראל ברצועה לאורך זמן הכרחית. התנועה מונה כיום מעל 22,000 קצינים, לוחמים ואזרחים שבוסקילה הוא אחד מהם.

הביטחוניסטים במהלך סיור עיתונאים בשומרון (צילום: באדיבות הביטחוניסטים)
הביטחוניסטים במהלך סיור עיתונאים בשומרון (צילום: באדיבות הביטחוניסטים)

סא"ל במיל' בוסקילה הבהיר את עמדתו למעריב בנוגע למתקפה האיראנית וטען כי "אפשר וראוי להיות מרוצים מיכולות ההגנה שהופגנו הלילה, כמו גם ההצלחה בגיוס קואליציה של מדינות נוספות כולל ערביות שיחד הביאו למניעת הישגים מהאירנים". לדבריו, "חובתנו לזכור כי יכולת הגנתית היא רק פלטפורמה להבאת היכולת ההתקפית ואני מצפה שאחרי לילה שכלל ירי של יותר 300 פריטי נפץ ששוגרו מצד איראן, ישראל תתקוף באיראן, כדי להעביר מסר ברור לאויבנו שאנחנו לא עוברים על המתקפה בשקט ואנחנו לא מנרמלים אותה".

בתקופה של התפכחות מקונספציות, "הביטחוניסטים" מביאים עימם תפיסת ביטחון מגובשת ושונה, שכבר הוכיחה במספר הזדמנויות ובנושאים מהותיים שהיא מסוגלת לקרוא את המציאות טוב יותר מאחרים. כך למשל, בינואר 2022 התריע תא"ל אמיר אביבי, יו"ר התנועה, שחמאס אינו מורתע, אלא רק מחכה לשעת כושר. מילותיו המדויקות היו: "אין הרתעה! חמאס לא יורה בגלל שהוא נבנה, לא בגלל שהוא מורתע". באותו מעמד הוא ציין שיתכן שנצטרך לכבוש את עזה, כדי להסיר את האיום.

הגבול עם רצועת עזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
הגבול עם רצועת עזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)

בוסקילה מאמין ש"אם נדע להפגין קו ממשלתי אחיד, קבינט מגובש, שיאמר לקואליציה הבינ"ל שאין לישראל ברירה אחרת אלא לתקוף, אז ארה"ב ומדינות נוספות יפנימו את הצורך, גם אם לא יהיו שותפות לתקיפה". לדעתו של בוסקילה, כל הימנעות מתקיפה, תהפוך את אירועי הלילה להצלחה הטכנולוגית המשמעותית ביותר במאבק מול הטרור, אך גם לכישלון האסטרטגי הגדול ביותר בהתמודדות מול איראן.

מנכ"ל הביטחוניסטים הדגיש וסיכם בפנינו: "אם נהיה נחושים ויצירתיים, נוכל לפגוע גם במקומות מסוימים שיסבו לאיראן נזק משמעותי בעל אפקט הרתעתי, ופגיעה בתוכנית הגרעין האירנית. המסר לעולם צריך להיות ברור. מופע הבלהות הלילה הוא תצוגת תכלית של איראן ללא גרעין. איראן עם גרעין, תהפוך להיות מופע הבלהות הבא של המדינות המתונות במזרח התיכון ושל העולם המערבי כולו".