גורמי הביטחון באילת דיווחו כי בוצע הערב (ראשון) בעומק המפרץ יירוט של מערכת כיפה ימית מספינת הטילים סער 6 של חיל הים. לא הופעלה אזעקה, כיוון שאיום הטילים לא חדר לשטח ישראל. מדובר במטרה אווירית חשודה.

החות'ים מכוונים על ישראל ופוגעים במצרים | פרשנות
תעלומה בלב ים: בריטניה חוקרת תקיפה אפשרית של החות'ים סמוך לתימן

 דובר צה"ל פרסם בהודעה כי כוחות זרוע הים וחיל האוויר זיהו מטרה אווירית חשודה שהגיעה למרחב האווירי של מדינת ישראל ממרחב ים סוף, וכי ספינת טילים של זרוע הים יירטה בהצלחה את המטרה באמצעות מערכת "כיפה ימית". המטרה הייתה במעקב על ידי כוחות צה"ל, לא היוותה איום ולא הופעלה התרעה בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

יירוט של סער 6 כיפה ימית מעל לשמי אילת (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

נזכיר כי לפני כשבוע בוצע יירוט לעבר מטרה חשודה במפרץ. דוברות העירייה דיווחה כי לא הייתה חדירה לשטח ישראל. יום לאחר מכן, בוצע שימוש מבצעי ראשון במערכת "כיפה ימית". המערכת המכונה "כיפת מגן" וידועה גם בשם "כיפה ימית" היא מערכת הגנה אווירית אקטיבית ימית ניידת ליירוט רקטות, טילים וכלי טיס בלתי מאוישים בשטח ימי, במטרה לאפשר הגנה על כלי שיט וכן הגנה מפני תקיפת תשתיות ימיות או אסדות גז ונכסים אסטרטגיים ימיים אחרים. המערכת פותחה ומיוצרת בישראל על ידי חברת רפאל ומהווה מודל המשך לכיפת ברזל שנועדה ליירוט בשטח יבשתי.

במרץ 2017 חיל הים ביקש מהמספנות הגרמניות לשנות את מבנה ספינות "סער 6" לצורך הכפלת מספר משגרי המערכת שיותקנו על סיפוניהם נוכח האיומים האסטרטגיים על אסדות הגז.  לאחר ניסוי יירוט מוצלח ב-27 בנובמבר 2017, הוכרזה המערכת "כשירה לשימוש מבצעי", והחלה קליטתה בצה"ל.