צה"ל הודיע הלילה (בין ראשון לשני) על שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. בתום הערכת המצב הוחלט, כי החל מהשעה 00:00, יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. עם זאת, ההודעה יצאה רק באזור חצות, והורים ומוסדות חינוך רבים נשארו מבולבלים.

גנץ ואיזנקוט רצו לתקוף מיידית בטהרן: הדרמה הלילית בקבינט נחשפת
עם מטוסי תדלוק אמריקאים מעל עיראק: פרטים חדשים על היירוט הדרמטי

במסגרת השינויים, הוחלט על חזרת הפעילויות החינוכיות בכל רחבי הארץ. באזורי הנחיה קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. כמו כן, הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה. מעירית תל אביב נמסר כי תיתכן הפעלה של הקייטנות החל מהשעה 10:00, בכפוף למציאת כוח אדם שיוכל להגיע בהתראה קצרה.

יירוט של סער 6 כיפה ימית מעל לשמי אילת (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

עוד נמסר: "כרגע אין עדיין מידע אילו גנים יפתחו ואנו ממתינים לתשובות הצוותים שלא נערכו כלל לעבוד היום. לקראת השעה 9.00 התמונה תתבהר ונעדכן האם בגנכם תפתח הקייטנה היום".

ממשרד החינוך נמסר: "הפעילויות החינוכיות בחופשת הפסח יוחזרו בכל רחבי הארץ. באזורי קו עימות ועוטף עזה יתאפשרו פעילויות חינוכיות בכפוף להגבלות. החזרה לפעילות תהיה הדרגתית בהתאם לזמן ההתארגנות הנדרש , הנחיות הרשויות המקומיות ומפעילי התוכניות ובכלל זה מסגרות החינוך המיוחד".

בנוסף, צה"ל מסר, כי יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף.

מור דקל יו״ר העמותה למען הילד בגיל הרך: "בחינוך לא מתנהלים כמו במלחמה. אתמול בחצות החליטו צה״ל ופיקוד העורף להסיר את המגבלות ולפתוח את הלימודים והקייטנות כסדרם. הכאוס שנוצר מהבוקר להורים, לילדים, לרשויות ולמפעילים הוא בלתי נתפס אי אפשר להכין מערכת פורמלית ובלתי פורמלית מדקה לדקה מדובר על מדריכים, אבטחה, מזון והסעות בעיקר לחינוך המיוחד. 

"כמות הפניות שהעמותה מקבלת מהבוקר היא לא ריאלית ממש משבר בזמן חירום - הורים ללא פתרון כי לא כל המקומות הצליחו לפתוח, רשויות שלא מצליחות להתמודד עם העומס, עובדים שלא קמו לעבודה וילדים שנשלחו ללא אוכל למסגרות, מעונות פרטיים שלא מצליחים לתפוס את העובדות שלא קמו, קייטנות פרטיות שלא עומדות ביעד וההורים בעצבים כי צריכים לצאת לעבודה. החלטות כאלה צריכות להתקבל בכובד ראש עם שיתוף פעולה של הרשויות שהן הגוף המבצע בפועל. פיקוד העורף לצערי לא השכיל שתוכנית ״ממדים ללימודים״ לא תקפה למערכת חינוך מגיל לידה".

נכון לעכשיו, אלו הערים בהן יפתחו מוסדות החינוך: 
אשדוד: 9:00
שדרות: 10:00
קריית גת: 10:00
ערד: 9:00
תל אביב: 10:00 בלי הזנה
מועצה אזורית מרחבים: 9:30
ירושלים: 10:00
אופקים: 9:00
גבעתיים: 10:00 בלי הזנה
אילת: 10:00
הרצליה: 10:00
קרית מלאכי: 9:00
לוד: 10:00
הוד השרון: 10:00
באר טוביה: 9:00


לא יפתחו בכלל
באר שבע
חיפה
חולון
בת ים 
מועצה אזורית חבל מודיעין

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]