אלוף (במיל') ישראל זיו, ראש אגף מבצעים לשעבר, התראיין הבוקר (שני) לענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM ודיבר על המשך הלחימה בזירות השונות, לרבות ההיתכנות לעימות ישיר נוסף מול איראן. "היכולות האיראניות הן בעיקר בכמות, לא בהכרח באיכות הטכנולוגית. זה יכול להיות גם עניין של פעילות סייבר, שיבוש GPS, כל מיני כאלו. אנחנו לא יודעים את כל הפרטים, אבל כן, אני לא אתפלא שהרמה הטכנולוגית שם לא גבוהה במיוחד", אמר זיו.

בקואליציה עוקצים את נתניהו: "אם גנץ היה ראש הממשלה, הדברים היו מתנהלים אחרת"

היה לנו מזל? גורמים אמריקאים: "מחצית מהטילים האיראנים כשלו בשיגור"

בנוגע לאפשרות של הרחבת המערכה האזורית, אמר זיו כי "יש פה נקודה שיש לישראל כתוצאה מהכישלון האיראני הדי מוחלט מספיק גמישות בשביל לא להיכנס ולפתוח זירה שלישית. עם זאת שיש לישראל את הזכות להגיב על הדבר הזה, כי זו באמת הפרה בוטה - הכרזת מלחמה מצד האיראנים - אבל הכישלון הדי מוחלט של המתקפה האיראנית הוא נקודה שישראל יכולה להחזיק אצלה את ההדק, היא לא חייבת להשתמש בו".

סגל שאל: "צודקים חלק משרי הימין, כולל סמוטריץ' ובן גביר, שאי תגובה ישראלית להפרה כזו בוטה בלי קשר לתוצאה היא איתות של חולשה?", וזיו השיב בתקיפות: "אנחנו מדברים על אותו סמוטריץ' שלפני כמה שבועות עצר את התוספת לצה"ל? רק רציתי להיזכר. יש קשר לתוצאה, אם התוצאה פה הייתה קשה אז אני נוטה להסכים איתך. גם אם בשבעה בחודש היינו נוחלים הצלחה בהגנה כפי שלשום, לא היינו הולכים לכבוש את עזה. לתוצאה ברור שיש השפעה".

זיו הוסיף ואמר כי "להיכנס למלחמה עם איראן, זה דבר שיכול להימשך שנים, זה דבר יקר, ואני לא בטוח שיש לנו אסטרטגיה עם מה לצאת. אם עכשיו יכלה ישראל לתאם עם ארה"ב והקואליציה להגיע להבנה שזו הזדמנות מצוינת להשמיד את הגרעין האיראני, שווה את המחיר לדעתי ללא היסוס. אבל יש פה שתי בעיות - האחת, ארה"ב בתוך מסע בחירות, ויש פה בעיה קשה מאוד של אמון, הוא לא מאמין לנתניהו".

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

"הם לא יהיו מוכנים לשלם את המחיר של להמשיך וכל פעם להגן עלינו כשראש ממשלה, שעליו הם לא סומכים, מגיב למהלומות האיראניות", טען זיו, "אנחנו חצי שנה במלחמה עם שתי זירות שאנחנו לא רואים את הסוף, הממשלה הזו לא מצליחה לראות את היציאה. לפתוח זירה שלישית, במורכבות הזו, זו החלטה שלדעתי לא נכונה. דוקטרינת בן גביר של בריונות לא הוכיחה עד עכשיו בשום מקום כלום - לא ראיתי שבן גביר הצליח להפחיד במשהו את הפשע והמשילות".

בסיום הדברים אמר כי "מבחינה אסטרטגית, כרגע למדינת ישראל עדיף להשאיר את החוב פתוח. כנראה שהאיראנים יעשו טעות נוספת, אבל אז אולי האמריקנים ילכו איתנו צעד אחד נוסף".